Valimiste lähenedes on parteidel komme reklaame väljastada. On reklaamid, kus käiakse välja oma erakonna trumbid. On reklaamid, kus antakse hoope konkureerivale erakonnale.
Üraskite partei, kes peab ennast ultrakonservatiivseks (üraskid on tegutsenud juba aegade algusest) pidi üle elama noorema liberaalse partei laimava reklaami. Üraskite partei juhi jutust esitati halvamaigulisi ütlemisi, sinna juurde lehma ammumist ja sea ruigamist. Üraskite juhtkond otsustas sellele vastata veel teravama reklaamiga. Tekst telliti vastava ala firmalt Ruigam.
Firma kuulutas välja sisemise konkursi, et kes pakub välja kõige teravama teksti. Löövaimaks tunnistati edasipüüdleva noore autori Joakim Koosapoja (55) tekst.
Tekst koosneb lööklausetest, mis mõjuvad nagu löök rusikaga silmaauku, ja kommentaarist:
„Ärge vähendage raiemahtu!“
„Peeeeeerg! Sitta kah!“
„Roheline pööre mudasse!“
„Elektri hind maha lüüa!“
„Valige munadega mehi!“
„Pildistage ainult kana koibi!“
Leiti, et on paras hunnik. Tõsi, noor autor tahtis sinna lisada veel lööklause „Viinavabrikud õhku lasta!“, kuid seda peeti liiga tundlikuks riigi majandusele.
Võiks veel lisada, et kui see reklaam oli silme eest läbi jooksnud, oli reklaamifirma Ruigam tuntud ja teda kutsuti teise riiki viinaviskamise võistlust promoma.
KIRJATSURA
LOOSUNG
Elu on üürike, üür üüratu. TARMO VAARMETS