„Meil on kõik tüdrukud,“ naeratas Halinga POÜ juht Raul Peetson algklassilaste küsimuse peale. Lapsed oli farmi toonud taimekaitsevahendite firma BASF, et tutvustada lastele, kuidas me süüa saame.
„Maavanaemad on rariteet, ning kui ta ka kellelgi on, ei pea ta ilmselt enam lehma ega kasvata vilja,“ tõi esile BASF Agricultural Solutionsi turundusspetsialist Karen Uudeberg. „Nii ei ole lastel mingit võimalust teadmisi saada, kust tuleb toit meie lauale.
Lapsed proovisid, kuidas maitseb soe piim
Mõtet lastele maaelust ja toidutootmisest teadmisi anda arendati algul koos Läti kolleegidega, kes käisid koolides läbi viimas programmi „Viljaterast leivani“. Eestis alustati koostööd programmiga „Noored kooli“ ja prooviti farmikülastusi. Ääsmäe põhikooli lastele tehti see sügisel ja see oli põnev nii lastele kui tegijatelegi.
Kohapeal said lapsed täpselt näha ja kuulda, kuidas piim ja piimatooted meie toidulauale jõuavad. Mida lehmad söövad? Kui pikad on siin inimeste tööpäevad? Palju palka makstakse?
Ligi kahetunnise külastuse jooksul vastas peremees Raul Peetson kannatlikult kõigile õpilaste küsimustele. Lapsed said näiteks teada, et kilo juustu tootmiseks läheb vaja kümme liitrit piima ning et laudas on inimesed tööl ööpäevaringselt. Ekskursiooni lõpetuseks sai iga soovija maitsta sõõmu värsket sooja piima.
Tegijad tahavad jätkata ning otsivad koole ja põllumehi
Nüüd on firmal plaan seda teed edasi minna. Nad on kutsunud üles põllumajandusfirmasid, kes sooviks lastele oma tegemisi tutvustada, ning teisalt selgitanud plaane koolides.
Uudeberg lisas, et need on alles esimesed sammud nendepoolsest ettevõtmisest ning suurem eesmärk on aidata kaasa põllumajanduse maine parandamisele. „Meediasõnumid on põllumajandusest negatiivsed ja põllumeestel endal pole aega oma tegevust tutvustada, näeme, et seda saame meie teha,“ üles Uudeberg.