Iga inimene sai hääle anda vaid korra ja otsustada, millise parameetri alusel langetab valiku – kas näiteks klienditeeninduse, ostukorvi selguse, otsimootori toimivuse, kiire tarne, soodsate hindade, meeldiva disaini, tagastusprotsessi lihtsuse või millegi muu järgi.

„Konkursi võitjaks osutus e-Selver, kellel on tõesti mugav e-pood, kus on selge ja toimiv otsing ning lihtne ostukorv. Oluline on ka, et Selver pakub ainsa toidupoena üle-eestilist tarnet ehk teenus toimib edukalt ka maapiirkondades,“ kommenteeris Eesti E-kaubanduse Liidu tegevjuht Tõnu Väät. „Kui kategooriate võitjaid vaadata, siis suurte tegijate kõrval kerkisid esile ka väiksed ja veel vähetuntud e-poed. Aga kõigi puhul joonistub välja üks – neil on kaasaegsed ja tõesti toimivad e-poed korraliku otsingusüsteemi ning kõige muu vajalikuga. Samuti saadab võitjatest enamik tellimuse teele juba samal päeval ja tarbija hindab seda kõrgelt.“

Väät lisas, et selgelt on näha trendi, kus e-poodidest on hakatud palju soetama ka selliseid kaupu, mida varem internetist nii aktiivselt ei tellitud – näiteks toitu. „Toidu ostmine veebipoodidest on paari aasta jooksul kasvanud kordades,“ märkis Väät.

Konkursi võitja e-Selver ise viitab, et tegemist on Eesti ja teadaolevalt maailma esimese üle-riigilise hüpermarketi-suuruse sortimendiga värskete, jahutatud, sügavkülmutatud ja tööstuskaupade ning koduelektroonika kojuvedu pakkuva e-poega. Kogusortimendis on suurusjärgus 12 000 toodet. E-Selver teenindab enamikku maakondi ja linnu iga päev. Samuti saab nende veebipoes valida seda, kas tellimus pakendatakse kile- või paberkotti ja kas klient nõustub puuduva toote korral asendustootega või mitte.

E-kaubanduse Liidu hinnangul tegutseb Eestis suurusjärgus 7700 e-poodi. „Eesti veebipoodide jaoks on kindlasti suur väljakutse, kuidas rahvusvahelises konkurentsis edukas olla. Siin on aga meie e-poodidel rahvusvaheliste tegijate kõrval oma trumbid ja konkurentsieelised, mis puudutab näiteks kiiret komplekteerimist ja tarnet, eestikeelset vahetut ning operatiivset kliendisuhtlust ja kaupa, mida saaks juba samal päeval postitada,“ ütles Väät. „Seega paku 1–2 päeva tarnet ning vahetut ja meeldivat ostukogemust. E-pood ei tohi olla poolik, katki, kohati mittetöötav. Too välja, et vajadusel on kaup võimalik 14 päeva jooksul väga lihtsasti tagastada, eesti keeles saab kiire kontakti. Paku 7-päevast komplekteerimist, ära tööta e-poes üksnes esmaspäevast reedeni, vaid iga päev. Rahvusvahelise suure kontserniga ei pruugi kaubavalikus, hinnas ja kindlasti mitte turundusvõimekuses võistelda, kuid kiirus, turvalisus ning eestikeelsus on sinu trumbid, Eesti kaupmees.“

Eestlaste valitud parimad e-poed 2023

  • e-Selver – rahva lemmik e-pood 2023

  • Kaup24 – kaubamajad

  • Allo – kodutehnika ja audio

  • About You – rõivad ja jalatsid

  • Korilane – ilu ja tervis

  • Rahva Raamat – sport, hobid, lemmikloomad

  • Goldtime – ehted ja aksessuaarid

  • Klotsipood – lasterõivad, -jalanõud ja -tarbed

  • ON24 – sisustus ja aed

  • Bauhof – ehitus ja tööriistad

  • e-Selver – toidu- ja tarbekaubad

  • Kingitus.ee – teenused

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena