Mugav, hoolikas ja keskkonnasäästlik pakiäri – Smartpost Itella
Smartpost Itella on Eesti vanim ja suuruselt teine pakiautomaatide ja -punktide võrgustik, kuhu kuulub 257 pakiautomaati ja 45 pakipunkti.
Eestimaal pole vist inimest, kes ei tea Smartpost Itella siniseid ja valgeid pakiautomaate ega ole tuttav võimalusega pakk paljudes väikestes linnades ja asulates otse kodupoodi tellida.
Smartpost Itella tegeleb veebikaubamajade ja -poodide ning postimüügikataloogide klientide tellitud kaupade kohaletoimetamisega, lisaks on iseteeninduslike pakiautomaatide kaudu võimalik saata pakke kõikjale Eestisse, aga ka Soome ja mujale Euroopasse.
Hoolega hoitud pakid
Smartposti kliendilubadus on „Hoolega hoitud“. Kõik Smartposti pakiautomaadid paiknevad siseruumis: linnades ja suuremates asulates on need paigaldatud kaubanduskeskustesse, paljudes väiksemates kohtades suuremate kaupluste kõrval asuvatesse spetsiaalsetesse pakimajakestesse, veel väiksemates kohtades on pakke võimalik kätte saada Smartposti pakipunktidest.
Siseruumis asuv pakiautomaat on väga oluline, kui tellitakse temperatuuritundlikke tooteid, nagu kosmeetika, loodustooted, toiduained ja ravimid. Ka raamatutel ja teistel trükistel on parem oodata pakisaajat siseruumis, kus on kindel, et niiskus neid ei kahjusta. Talvistes oludes on väga oluline pöörata tähelepanu niiskus- ja külmatundlikkusele, suvel aga sellele, et kõrge temperatuur paki sisule liiga ei teeks.
Sujuv ja turvaline teekond
Kontseptsioon „Hoolega hoitud“ ei piirdu üksnes pakiautomaadi asukohaga. Pakke hoitakse hoolega kogu teekonnal: sorteerimislindil libisevad Smartposti pakid alati sujuvalt, samuti ei kuhjata neid kunagi hunnikusse, mis võiks lõppeda saadetiste vigastamisega. Kaubikus transportimiseks pannakse pakid tugevatesse paraja suurusega plastkastidesse, kus need säilitavad oma kuju.
Paki kättesaamine on väga mugav
Hoituna tunneb end ka klient, kes ei pea paki saatmise või saamisega kunagi tegelema õuetingimustes – kõik Smartposti pakiautomaadid ja -punktid on katuse all ning seinte vahel.
Olgu tegu sinise või valge automaadiga, kliendi jaoks on paki kättesaamine sarnane: telefonile saabub sõnum PIN-koodiga. Paki kättesaamiseks tuleb klahvistikul sisestada saadud PIN-kood, misjärel kapi uks avaneb. Pärast paki väljavõtmist tuleb uks korralikult sulgeda.
Valgete pakiautomaatide uksed on varustatud punktkirjaga, mis teeb teenuse kasutamise võimalikuks ka nägemispuudega inimestele.
Kvaliteetne teenus ka maakohtades
Väikestes kohtades elavatele inimestele teeb paki saamise mugavaks pakipunktide olemasolu. Need on rajatud kohalikku poodi, bensiinijaama või kohvikusse. Ka seal on pakk alati siseruumis ja hoolega hoitud. Sarnaselt pakiautomaatidega toimub paki kättesaamine Smartposti saadetud koodiga, mille alusel väljastab pakipunkti töötaja kliendile saadetise.
Viimased aastad on näidanud, et lisaks kiirele ja usaldusväärsele pakiveoteenusele soovitakse üha enam, et pakke oleks võimalik tellida kodu lähedal või liikumisteel asuvasse pakiautomaati, kust neid oleks mugav ja lihtne kätte saada.
Iseteenindus teeb saatmise lihtsamaks
Kliendile on väga mugavaks muudetud ka Smartpost Itella iseteenindus my.smartpost.ee, kus saab kõik vajalikud toimingud eelnevalt ära teha kas kodus või tööl arvuti taga või soovi korral hoopis mobiiltelefoniga autos või kohvikus. Nii on pakiautomaadi juurde jõudes vaja sisestada üksnes sõnumina laekunud kood ja saabki paki teele panna. Iseteeninduse kaudu on võimalik saata pakke nii Eestisse kui ka enamikku Euroopa riikidesse. Eestis saab pakke saata nii pakiautomaati kui ka konkreetsele aadressile, kuhu kuller need kohale viib. 2022. aasta Kantar Emori soovitusindeksi NPS uuringu põhjal tunnistasid kliendid Smartposti iseteeninduse oma valdkonna parimaks.
Pakkide mugav saatmine ja saamine on eestlastele väga oluline. Sama uuringu tulemuste põhjal on kliendid hinnanud aastaid Smartposti pakiveoteenuse teeninduskogemust esimeste kohtade vääriliselt.
Igal sammul mõeldakse ka keskkonnale
Jätkusuutlikkus on Itella Estonia äristrateegia üks võtmetegur. Ettevõte soovib vähendada negatiivset mõju keskkonnale, inimestele ja ühiskonnale, kasutades samal ajal oma kogemust ning ressursse meid ümbritseva paremaks muutmiseks. Itella Estonia ambitsioonikad keskkonnaalased jõupingutused on selle hea näide: eesmärk on saada 2030. aastaks süsinikdioksiidi nullemissiooniga ettevõtteks.
Pakiveoteenuse keskkonnasäästlikumaks muutmiseks on kasutusele võetud elektrikaubikud ja seda suunda on plaanis jätkata. Esimene elektrikaubik hakkas pakke vedama 2022. aastal. Samal aastal viidi kümme pakiveokaubikut üle Neste My Renewable Dieseli kütusele, mis võimaldab võrreldes tavalise fossiilkütuse kasutamisega vähendada süsinikujalajälge kuni 90%.
Smartposti uues rajatavas terminalis tekib võimalus laadida elektrisõidukeid. Pärast elektrilaadimistaristu kasutuselevõttu hakkab elektrikaubikute – mis selleks ajaks on kindlasti suure arengu läbi teinud – arv ettevõtte autopargis järk-järgult kasvama.
Pakiveoteenuse ökoloogilise jalajälje kahandamiseks optimeerib Smartpost Itella pakiveoringe, et vähendada iga ringi kilometraaži, aega ja müra, säästes nii keskkonda.
Keskkonnahoid tähendab mugavust ka ettevõtte töötajatele, kes saavad tööandja kulul sõita tööle ja kodu lähedale töötajate bussiga ega pea kasutama tööl käimiseks isiklikku sõiduautot.
Pakendite taaskasutamine
Jaanuaris sai alguse e-kaubanduse pakendite ringlussüsteem Tango. Selle algatajad ja edasiarendajad on Itella Estonia ning roheidufirma Ringo Eco koostöös mitmete pakenditootjatega.
Pilootfaasis on Tango tagastuskastid paigaldatud 15 Smartpost Itella pakiautomaadi juurde Tallinnas ja Tartus, kuid sel aastal on kavas laiendada tagastuskastide võrgustikku kõigi 257 Smartposti pakiautomaadi juurde.
Ringluspakendi kasutamiseks tuleb kliendil teha ost mõnes süsteemiga liitunud e-poes, kes võimaldab valida ostu sooritamise ajal korduspakendi või pakendab kõik saadetised selliselt. Ühe pakendi pandihind sõltub suurusest ja materjalist, jäädes 2 euro ringi. Tühja paki tagastamiseks ja pandiraha tagasisaamiseks tuleb tarbijal skannida pakendilt telefonikaameraga QR-koodi, täita lihtne tagastusankeet ja viia pakend seejärel Tango kogumiskasti. Kogumiskastide asukohad ja muu vajaliku info leiab Tango.eco kodulehelt. Kui pakend on jõudnud Tango kogumispunkti, tagastatakse pandiraha kliendile. Kasutatud pakendid kogutakse kokku, kontrollitakse üle ja antakse kaupmeestele, kes saadavad need uuele ringile.