Kuidas reformida ühistransporti? Mõtteid on, kuid hindadest ei räägi keegi
(48)• Ühistransport on koalitsioonikõnelustel kuum teema ning selgunud on kolm olulist märksõna: liikuvuse reform, ühtne piletisüsteem ja nõudepõhine transport.
• Kui n-ö paberil on ammu teada, mida valdkonnas muuta on vaja, siis praktikas pole lahendused lihtsad ega ka soodsad ning poliitikutel ei ole jagunud pealehakkamist.
• Lääne-Saaremaal tehtud pilootprojektis oli nõudepõhine transport sõitjale tasuta, aga korraldajale läks see maksma keskmiselt üle 20 euro sõidu kohta.
![Säreveres bussi oodanud Heidit ja Mirja-Maid (paremal) tasuta sõidu kadumine eriti ei kurvasta – tähtsam on, et bussiliiklus üldse toimiks.](https://images.delfi.ee/media-api-image-cropper/v1/0378cc50-cd41-11ed-a2b2-2ffa39e6b103.jpg?noup&w=1200&h=711)
Peaminister Kaja Kallase välja lubatud liikuvuse reform võiks viia selleni, et reisija saaks igal pool Eestis läbi ühtse (kuu)piletiga, mitte ei pea ostma igas linnas-bussis-rongis eraldi piletit. Ning ühistranspordisüsteem oleks paindlik ja viiks inimese soovitud ajal soovitud kohta. Maakondlikule tasuta bussisõidule aga reformis kohta pole.