Rahandusministeeriumi kalkulatsiooni kohaselt on aastamaksu suurus 924 eurot, sest kõnealune Ford T kuulub juriidilisele isikule, mille tõttu ei kohaldata autole eraisiku puhul kehtivat vanusekomponenti. „Esmalt leitakse CO₂ WLTP asendusnäit, arvutuslikult sain 668g/km, kuid meil on ülempiiriks 350 grammi. 350 grammi pealt tuleb CO₂ osa eurodes 874,“ kirjutab rahandusministeeriumi ametnik päringule vastuseks saadetud e-kirjas. Ametnik selgitab päringu esitajale, et automaks koosneb kahest komponendist – baasosast suurusega 50 eurot ning CO₂ osast. „Kuna mudel on kerge, siis massiosa ei lisandu,“ seisab vastuses.

LaitseRallyParki kollektsiooni kuuluv 1921. aastal valmistatud Ford T kapoti alt leiame 2,9-liitrise (2864 cm³) bensiinimootori, mis arendab võimsust 15 kW. Sõiduki tühimass on vaid 699 kg ja täismass 1019 kg.

LaitseRallyParki tegevjuhi Üllar Suvemaa sõnul liigub konkreetne Ford T aasta jooksul alla kümne kilomeetri. „Näiteks osales konkreetne masin hiljuti ühes lavastuses, olles rekvisiidina kindral Laidoneri auto,“ ütles Suvemaa. Eesti autoomanike liidu juhatuse esimehe Priit Tammeraidi sõnul on muuseumieksponaadi maksustamine CO-emissioonile tuginedes sümboolne. „Näeme nii tänase maksuarhitektuuri absurdset iseloomu kui seda, et vaene 103-aastane Ford T saab allkirjade Toompeale toimetamise eest justkui karistada,“ ütles Tammeraid.

Mootorsõidukimaks on läbinud riigikogu üldkogul esimese lugemise. Norstati 23. veebruaril tehtud küsitluse kohaselt on mootorsõidukimaksu kehtestamise vastu 76 protsenti elanikkonnast.