Telia jagab Maalehe eakate festivalil kõigile soovijatele digitarkusi ja seadmeabi
9. mail toimuval Maalehe eakate festivalil on Telia esindatud taas oma nõuandealaga, kus jagatakse kõigile huvilistele väärt digitarkusi ja -oskusi ning aidatakse seadistada ka erinevaid seadmeid nagu telefonid, tahvelarvutid ja nutikellad.
Telia teeninduskvaliteedi juhi Julia Estreichi sõnul on see ettevõtte jaoks juba mitmes kord festivalil osaleda ning alati on ettevõtte nõuandeala olnud terve festivali jooksul rahvast täis.
„Millegipärast valitseb meie ühiskonnas endiselt suhtumine, et kõik, mis on seotud nutiseadmete ja digilahendustega, on just kui noorema põlvkonna teema ning vanamaealistele see üldjuhul huvi ei paku. Eakate festival on suurepärane näide sündmusest, kus sellised eelarvamused koheselt ümber lükatakse. Sellist huvi, aktiivsust ja julgust, mida festivalil osalejad tavaliselt erinevate digiteemade vastu üles näitavad, on raske ilma ise kogemata ette kujutada,“ ütleb Estreich.
Just seetõttu julgebki Estreich kummutada väited, nagu ei läheks eakamatele inimestele uuemate tehnoloogiate kasutamine korda. Vastupidi - kui anda inimestele võimalus astuda ligi ja teha tutvust mõne uue ja põneva asjaga, siis üldjuhul seda ka tehakse.
Seda kinnitavad ka erinevad olukorrad meie igapäevaelust. Nii palju on toredaid näiteid sellest, kuidas vanavanemad suhtlevad oma lastelastega videokõne vahendusel. Samuti on väga südantsoojendav näha, kuidas mõni algkooliõpilane õpetab oma vanaemale või vanaisale, kuidas nutitelefoni puutetundlikku ekraani kasutada või kuidas telefoniga üksteisest naljakaid pilte teha.
Lisaks on paljud eakamad inimesed ütlemata tänulikud selle eest, kui nad on õppinud kasutama Mobiil-ID lahendusega pangatoiminguid kinnitama või kui neile näidata, kuidas saab nutitelefoniga näiteks metsa seenele minnes navigeerida, et vältida eksimist.
„Need kõik on üsna väikesed ja lihtsad igapäevaselt kasutatavad digilahendused, mis tegelikult muudavad inimese elu palju mugavamaks ja värvikamaks ning panevad neil silmad särama. Meie ehk noorem põlvkond peame lihtsalt seda tähele panema ja aitama oma vanaemadel ja vanaisadel selle uue ja põneva maailmaga tutvuda,“ on Estreich veendunud.
Eelmise aasta eakate festivalil oli Telia nõuandeala kogu sündmuse jooksul rahvast täis ning abi ja nõuandeid küsiti väga erinevatel teemadel:
Kuidas seadistada uusi seadmeid nagu telefonid, nutikellad, tahvelarvutid;
Kuidas tuua vanast seadmest (telefonist) oma kontaktid üle uude seadmesse;
Kuidas töötab Facebook, gmail.com, Viber, Whatsapp;
Kuidas interneti teel oma lähedaste ja sõpradega suhelda;
Kuidas teha oma telefoni või arvutiga videokõnesid;
Kuidas leida enda vajaduste jaoks kõige sobivamad digiteenused nagu koduinternet, TV-teenus, mobiiliteenus;
Kuidas valida enda jaoks kõige sobivam nutiseade (telefon, tahvelarvuti, nutikell);
Kuidas laadida enda seadmesse erinevaid rakendusi (äppe), mis igapäevaelu mugavamaks ja põnevamaks muudavad;
Kuidas liituda Telia teenustega või neid endale sobivamaks kohandada.
Telia teeninduskvaliteedi juhi kinnitusel on ettevõtte nõuandeala ja konsultandid ka tänavusel festivalil valmis kõigi eelpool mainitud teemadega aitama.
„Üks meie olulisi ühiskondlikke ja sotsiaalseid eesmärke on muuta Eestis elamine ja töötamine läbi nutika ja kaasava digitaliseerimise paremaks. Tähtis on, et kõik Eesti inimesed saaksid võrdselt hästi meie digiühiskonna elus osaleda ja pakutavaid võimalusi kasutada. 2024. aastal jätkab Telia võimaluste leidmisega, kuidas just eakate digioskuseid parimal moel arendada. Näiteks eelmisel aastal lõime uue digiabi veebilehe, mis aitab kõigil huvilistel digimaailmaga paremini tuttavaks saada. Digiabi veebilehelt leiab kasulikku infot nii see, kes soovib aidata oma lähedaste ja tuttavate oskuseid ja teadmisi selles osas täiendada kui ka inimene, kes erinevate digitegevuste juures juhendamist vajab,“ lisas Estreich.