„Veendusime, et lahendus aitab sõidukiirusi alandada, kuid võttes arvesse testperioodil juhtunud kolme õnnetust, kus liiklejad sõitsid suunamuutetakistustele otsa, jõudsime järeldusele, et kasutatud vahekaugused ei ole sellise liiklussagedusega teele siiski sobilikud,“ ütles Transpordiameti teehoiuteenistuse arendamise osakonna korrashoiu ja liikluskorralduse üksuse juhataja Jarmo Vooglaine.

Sõidukijuhtide kogemus ja piirkonnapoliseiniku arvamus transpordiameti eksperimendist Otepääl langeb kokku - see halb ja ohtlik lahendus.

Sellel teelõigul on kehtestatud kiirusepiirang 50 km/h, ent enne suunamuutetakistuste paigaldamist sõitis 15% sõidukitest antud teelõigul 65 kuni 70+ km/h. Suunamuutetakistuste paigaldamise testperioodil alanes keskmine kiirus 25%, jäädes alla 50 km/h. Liiklussagedus antud teelõigul on 2100 autot ööpäevas. Šikaani saarte omavaheline kaugus oli 15 meetrit.

Vooglaine sõnul tõi testperiood esile antud meetme tähistamise olulisuse. Samas andis kindluse, et väiksema liiklussagedusega kohtades on võimalik antud liikluse rahustamise meedet kasutada. Suurema liiklussagedusega teedel tuleb töötada välja teistsuguseid lahendusi.

Liikluse rahustamise meetmena kasutatakse suunamuutetakistusi üldiselt kohtades, kus kiirused on probleemiks, kuid künniste ja teiste sarnaste liiklusrahustusvõtetega kaasnev müra pole vastuvõetav.

Suunamuutetakistuste paigaldamine Rõngu–Otepää maanteele läks maksma ligikaudu 3556 eurot, millele lisandub käibemaks.