Keila Kooli klassiõpetajate õppetool
Millal õppetool loodi? Kuidas seni läinud on?
Klassiõpetajate õppetool loodi 2009. aasta septembris. Ma arvan, et meil on läinud väga hästi. Õppetoolide loomise mõte oli hea ning mulle tundub, et see süsteem toimib.
Kui palju inimesi õppetooli kuulub ja milliseid klasse nad õpetavad?
Meid on kokku 30, enamik õpetab algkoolimajas, 2 õpetajat on sel õppeaastal veel suures majas, aga järgmisel aastal oleme kõik koos. Praegu õpetame kuni 6. klassini, õpilasi on meil hetkel 411.
Kuidas on õppetool tänaseni muutunud ja arenenud?
Esimene aasta, kui õppetool käivitus, oli rohkem selline otsimise ja kompamise aeg. Üheskoos arutasime koostöö erivormide üle ning püüdsime õpet elulisemaks muuta. Klassiõpetaja ülesanne on piltlikult öeldes hea ja tugeva vundamendi rajamine, millele edaspidi vastupidav „maja” järkjärgult kasvavate korrustega ehitada. Esimese õpetaja roll koolis on väga oluline.
Kuidas õppetool töötab, millised on selle ühised tegevused?
Meil on igal esmaspäeval infotunnid , kuhu kaasame ka algkoolimaja muusika, kehalise kasvatuse ja inglise keele õpetajad. Arutame ja püüame vastuseid leida nädala jooksul üleskerkinud küsimustele, kuulame ettepanekuid. Kui on vaja mõne probleemiga pikemalt tegeleda, siis töötame klassiastmeti sektsioonides. Ükski küsimus kunagi vastuseta ei jää, ühiselt leiame alati lahenduse.
Ma arvan, et õppetooli mõte ongi üheskoos leida muredele lahendusi ning jagada häid ideid. Oluline on, et õpetaja ei jää oma mõtetega üksi. „Üksi saame teha nii vähe, koos saame teha nii palju” on öelnud Helen Keller.
Kas ja kuidas on õppetooli loomine muutnud õpetamise meetodeid, protsessi?
Mingil määral kindlasti on muutnud. Tähtis on õppimine teiste kogemuste kaudu. Lisaks õpilastele on õpetaja ise ka pidevas õppeprotsessis. Õpetamise meetoodid on võrreldes varasemaga muutunud mitmekesisemaks.
Milliseid õppeaineid klassiõpetajad õpetavad?
Põhimõtteliselt kõiki aineid, välja arvatud kehaline kasvatus ja muusika. Õpetame matemaatikat, eesti keelt, loodusõpetust, inimeseõpetust, üldjuhul ka kunstiõpetust.
Väljasõidud ja õppekäigud, kas käite kusagil koos?
Püüame õpetamist ka klassist välja viia, Keila pakub suurepäraseid võimalusi loodusega sõbraks saada ja korraldada õuesõpet.
Plaanime 2-3 teatrietendust aastas, hiljuti tähistasime leivapäeva, algkoolimaja sünnipäeva, tegime sporti. Ühistunde tekitamine on meie majas oluline. Oli vahva vaadata, kui 100 teise klassi last ootasid perroonil rongi, et üheskoos teatrisse sõita.
Millised inimesed õppetooli kuuluvad?
Meil on hästi vahva meeskond, õpetajad on rõõmsameelsed, koostööaltid, entusiastlikud ja oma tööd armastavad inimesed. Me jagame omavahel mitte ainult muresid vaid ka rõõme ja saavutusi. Kui keegi on saanud valmis mõne huvitava või mahukama õppematerjali, siis ei jäta ta seda endale, vaid pakub ka teistele võimalust kasutada. Hommikul tulevad õpetajad hea tujuga tööle ja teevad oma tööd südamega.