Kui reeglina seostub maanteemuuseumiga eeskätt suveperioodil hulgaliselt võimalusi pakkuv vabaõhukeskkond Teeaeg, siis esmakordselt ajaloolisse Varbuse hobupostijaama sisehoovi rajatav lumelinn annab maanteemuuseumile võimaluse pakkuda aktiivset tegevust ka talvisel hooajal. Rajatava lumelinna näol on tegemist talvise liikluslinnaga, kus sõiduvahenditeks on kelgud ja teised liulaskmiseks sobivad vahendid.

Lumelinna planeeritavate ehitiste esialgsed kavandid vormisid kunstikooli õpilased savisse. Noored kunstnikud katsetasid kõikvõimalikel teemadel, valikust ei puudunud ka muuseumile omased suured teehooldusmasinad ja käänulised liiklusrajad. Savist koopia sai ka muuseumi auväärne esimene motoriseeritud teehöövel Bitvargen.
Milliseks kavandatav lumest liikluslinn täpselt kujuneb, selgub juba ehitamise käigus. Igal juhul saavad olema kõik lumelinna olulisemad komponendid nagu liumäed, tunnelid, koopad jms. „Talvise liikluslinna näol lisanduvad muuseumisse nii mõnedki põnevad „eksponaadid“ ning kui tavaliselt palume külastajatel eksponaate mitte puutuda, siis sedapuhku on see täiesti lubatud. Kutsume üles igas vanuses muuseumisõpru kodust välja tulema ja koos perega ilusat talveilma ning lõbusat liiklemist nautima,“ rääkis muuseumi programmijuht Riinu Räim.

Lumelinn jääb avatuks kuni veebruari lõpuni või kuni ilmad lubavad.

Eesti Maanteemuuseum on Eesti maanteede ajalugu kajastava materjali kogumise, uurimise ning üldsusele vahendamise keskus nii teaduslikel, hariduslikel kui ka meelelahutuslikel eesmärkidel. Maanteemuuseumi asutaja on Maanteeamet. Eesti ainsa terviklikult säilinud postijaama ümber rajatud muuseumikompleksis tutvustatakse interaktiivsete väljapanekute kaudu teede ja liikumisviiside arengut muinasajast kuni tänapäevani. Muuseumi originaalne ja innovatiivne vabaõhu-näitusekeskkond kannab nime Teeaeg.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena