Odavaim pakkumine: bussijuhid ja reisijad on mures uue vedaja pärast
Läinud nädalal võttis Harju Elu toimetusega ühendust AS Mulgi Reisid bussijuht Kaarel (nimi muudetud) ja palus kokkusaamist Keila Joal - seal bussil lõunapeatus. Kohtusime. Kaarli jutt oli väga lühike ja väga konkreetne, kuigi - nagu ta mitu korda rõhutas - ei kõnelenud ta ainult iseenda, vaid ka paljude teiste bussijuhtide nimel. Oli nagu eestkõnelejaks, bussijuhtide ühise mure edasiandjaks - mis hakkab saama tulevikus. Juba lähitulevikus.
Mulgi Reiside AS-is töötavatele bussjuhtidele tõi suure mure Harjumaa Ühistranspordikeskuse korraldatud hiljutine liinihanke konkurss avalikele vedudele. Lääne-Harjumaal, mida viis viimast aastat teenindasid AS Mulgi Reisid, võitis nüüd konkursi ehk siis veoõigused hoopis ATKO kui kõige odavama pakkuja tegija. Ja see teeb bussijuht Kaarlile ja tema kolleegidele tõsist muret. Mis saab edasi?
Bussijuht Kaarel: "Ega ma arva, et ma nüüd päris töötuks jään. ATKO peab ju sellele uuele võidetud suunale juhid leidma, bussid sõitma panema. Üleöö bussijuhte Eestisse juurde ei teki. Eks siis võetakse tööle Mulgi Reisidest vabanevad juhid."
"ATKOs või nende tütarfirmas Harjumaa Liinides, mis Lääne-Harjumaal reise nüüd tegema hakkab, on palgad hoopis madalamad. Meie saame kätte praegu normtundide eest 700 eurot ehk enam-vähem Eesti keskmist palka, ATKOs makstakse bussijuhtidele kätte 500 eurot, veerandi võrra vähem kui meil. Meestel on aga pere, kohustused..."
Konkurss on konkurss ja Eesti riigis võidab konkursi raudse reeglina odavama pakkumise tegija. Ja ainult odavama pakkumise tegija. Nagu ka seekord. ATKO pakkus veokilomeetri hinnaks 0,747 eurot, teised vedajad rohkem. Senine vedaja, Kaarli tööandja Mulgi Reisid 0,898 eurot veokilomeetrist.
Loe Harju Elust pikemat lugu odavast pakkumisest ja bussijuhtide murest. On ju tegu sama bussifirmaga, kel hiljuti probleem põleva bussi ning joobes juhiga.