Meie kooli visioon on toetada loovust ja lapse mitmekülgset arengut. Oleme tõsiselt alustanud tegevust tervist edendava koolina. Meil on heameel, et oleme suutnud säilitada tugevaid traditsioone, millele pani aluse gümnaasium. Endiselt ilmub meil kooli ajaleht ning värskelt ilmusid trükist kaks loovtööde kogumikku. Pika ilmumistraditsiooniga (alates 1972) õpilaste kirjandus- ja kunstialaste loovtööde almanahh «Kui ma olin väiksekene» ilmub iga viie aasta tagant vilistlaste kokkutuleku päevaks. Kogumikus on seekord koha leidnud 135 autori omalooming.

Teine miniatuurne väljaanne «Aforisme ja marginaale» sisaldab aastatest 1999 kuni 2012 neljasaja autori sisukaid mõttearendusi. Õpilased-autorid saavad endale tasuta almanahhi sügisel omaloomingupäeval, vilistlased- autorid aga juba kokkutulekul 29. juunil.

Koolitöös kasutame ka tugimeetmeid, et hakkama saada osa õpilaste tasakaalutu käitumisega. Algklassides on tööle rakendatud abiõpetajad ja tugiisikud, vanemas astmes pakume õpiabi. Et ei peaks hindamisel kiirustama, jaotasime õppeaasta trimestriteks, sest nii jaguneb õppekoormus kuude kaupa võrdselt, õpilased saavad kokkuvõtvad hinded kolm korda aastas ja koolivaheajad on samal ajal teiste koolidega. Trimestripõhise tööga püüame vähendada veerandilõpu stressi nii õpilastel kui õpetajatel.

Jõudumööda katsetame ka uuemaid pedagoogilisi võtteid. Näiteks ei pane me I ja II klassis hindeid, vaid anname sõnalise hinnangu, peame plaani nii edasi minna ka III klassis. Inglise keele õpetamist alustame II klassis, teine võõrkeel lisandub V klassis. Valida saab saksa, vene ja soome keele vahel. Kolmandas kooliastmes on meil eesti keeles, matemaatikas, keemias ja füüsikas loodud tasemegrupid, et õppetöö oleks igaühele jõukohane ja tulemuslik.

Viljandi kesklinna kooli õpilased on häid tulemusi saavutanud maakondlikel ja vabariiklikel aineolümpiaadidel ning võistlustel. Head saavutused on meie õpilastel matemaatikas, füüsikas, keemias, kunstiõpetuses, käsitöös, emakeeles ja võõrkeeltes.

Meie kool on piisavalt arvutiseeritud, kõigis klassides ja ametiruumides on arvutiühendus ning tunde saab läbi viia ka arvutiklassides. Tehnoloogiaõpetuse tarvis oleme saanud uusi tööriistu ja masinaid. Tütarlaste käsitöö ja kodunduse õpetamiseks on loodud paremad tingimused. Jätkuvad traditsioonilised ainenädalad eesti keeles, võõrkeeles, matemaatikas ja loodusõpetuses, mis aitavad selgitada ainehuvilisi õpilasi. Huvitegevuses oleme tööle rakendanud mitmesuguseid ringe.

Meil on kaheksa rahvatantsurühma, kes on osalenud kõigil tantsupidudel, ning kooli mudilas-, poiste- ja lastekooril on pikk laulupidude kogemus. Uudsed tegevused on veebiprogrammeerimine, jalgrattakoolitus ja robootika.

Meie nooremate klasside õpilased on silmapaistvad sportlased. Näiteks vabariiklikul «Tähelepanu, start!» finaalvõistlusel saavutas meie kool I koha. Ka rahvastepallis oleme alati olnud esimeste hulgas. Vanemas astmes on häid tulemusi saavutatud teatesuusatamises, võrkpallis, murdmaajooksus, jalgpallis, krossijooksus ja korvpallis.

Jõudumööda arendame õppetegevust ka väljaspool kooli ja kaugemalgi. Võtame osa Comeniuse programmi õpirändest, sel aastal viibis meie õpilaste rühm kolm kuud Sitsiilias. Korraldame vabariiklikku inglise keele ja ajaloo integreeritud võistlust «Keeleaeg ». Maakonna kodu-uurimiskonverentsil esinesid meie õpilased sisukate uurimistöödega.

Hea koostöö on tekkinud raamatukogutöötajate algatusel ja toel kooli- ja linnaraamatukoguga.

Linnaraamatukogu täringumängult «Aja lood» toodi ära nii esimene kui teine koht. Nimetamist väärib ka I klassi õpilane, kes linnaraamatukogu etlemiskonkursil võitis esimese koha ja sai vabariiklikul võistlusel eripreemia. Ameerika teabepunktis korraldatud ingliskeelse teksti lugemiselt tõi VIII klass esikoha.

Kõrgelt hinnatav on VI klassi õpioskuste maakondlikul võistlusel saavutatud esimene koht. Nüüd võime julgelt öelda, et oleme muutused üle elanud. IX klassist on saanud õpilaste nõukam osa, olles õpilasesinduses juhtkohal ja suutes teha koostööd teiste põhikoolidega.

Heaks näiteks selle kohta on ühise moesõu korraldamine. Ka õpetajate kollektiiv on kohanenud kaadrimuutustega ning võime teha läinud aastast kokkuvõtteid. Tegutsevate huviringidega on haaratud kaks kolmandikku õpilastest. Töötame neljas hoones. Algklasside maja (I-IV klassid) on hubane ja lapsesõbralik, V-IX klassid õpivad iseseisvust soodustavas ja avaras Uueveski tänava hoones, kus õpilased liiguvad eri aineruumide vahel.

Viljandi kesklinna kooli sisenedes võib alati kohata rõõmsameelseid energilisi noori ja me tegutseme koos selle nimel, et koolirõõmu jätkuks ikka kõigile.