Sissejuhatavaks teemaks oli märtsi lehes ilmunud artik­kel „Avameelselt haridusest".
Arutelul oli keskseks teemaks Puhjas gümnaasiumihari­duse andmine. Üldisest õpilaste arvu vähenemisest ei ole pääsenud ka Puhja Gümnaasium, kus õpilaste arv güm­naasiumiosas on viimase kümnendi jooksul vähenenud poole võrra. See tähendab, et täna õpib meie gümnaa­siumiosas 42 õpilast. Haridusministeerium näeb ette, et miinimum õpilaste arv gümnaasiumis peab olema 96 õpi­last, millega on otstarbekas gümnaasiumiharidust anda. Erinevate hinnangute järgi soovib riik gümnaasiumide arvu vähendada 2-3 korda. Põhjuseks on üha vähenev õpilaste arv. Ükski kevadkoalitsioon ega uus minister ei too kahjuks õpilasi juurde. Kooli rahastamine toimub nn pearaha kaudu ehk igal õpilasel on hind, mida riik koo­lipidajale eraldab. Seejuures on rangelt eraldatud põhi­kooli ja gümnaasiumi rahakotid. Poole väiksem õpilaste arv tähendab ka poole väiksemat rahakotti. Samas õppe­töö tuleb ikka läbi viia olemasoleva rahaga. Edasi on juba koolipidaja otsustada, kas jätkata gümnaasiumihariduse andmist või see lõpetada. 42 õpilasega gümnaasiumi pi­damine tähendab Puhja vallale aastas u 30 tuh euro pea­lemaksmist. Suuremad valikuvõimalused gümnaasiumis tähendavad veelgi suuremat finantseerimist valla poolt, mis omakorda tähendaks millegi muu tegemata jätmist. Rahaline pool on asja üks külg. Teine pool on aga õppe sisu, kus väike gümnaasium ei suuda konkureerida suur­te gümnaasiumitega, mis rohkete valikkursustega ning muude võimalustega õpilasi meelitavad.

Koosolekul jäi kõlama, et gümnaasiumihariduse andmi­ne Puhjas on inimestele oluline ning Puhja Gümnaasiu­mit tunnustatakse. Lastel on hea ja turvaline koolis käia, vanematel on hea side kooliga. Õpilased, kes kooliteed kaugemalt alustavad, peavad siiski varakult ärkama ning koolibussiga kooli tulema. Oli ka neid, kelle arvates on lapsele oluline valikuterohke gümnaasiumiharidus, mida kahjuks suudavad pakkuda ainult suuremad gümnaa­siumid.

Vastu võetud Puhja valla eelarve toetab gümnaasiumiha­riduse jätkamist Puhjas. Selliseid koosolekuid on plaanis korraldada edaspidigi, et jõuda suuremale ja ühtsemale selgusele meie edasistes tegevustes haridusmaastikul.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena