Prantsusmaa tehases toodetud uuenenud S-seeria mudeleid on kasutusel paljudes maades ja kokku on neid valmistatud juba ligemale 400. Mäo põllumajandusühistu soetas Valtra S-seeria traktori mullu mais ja see on jõudnud tuhande töötunnini. Mäo põllumajandusühistul on 2200 hektarit maad, 800 hektarit on vilja ja rapsi all. Kevadel oli uue traktori järel külvimasin, suvel vedas see silo kogurkäru.

Ettevõtte tegevjuht Jako Pikkmets lausus, et ühtki halba sõna öelda ei saa. "See on väga hästi end üleval pidanud ja mugav kasutada. Kõik on laitmatu,” kinnitas ta.

Võimas massiivne masin lubab kergelt töötada ka kõige suuremate ja raskemate haakeriistadega. Juhi töökoht on mugav ja avar, samas kabiin on vaikne, müratase jääb alla 70 detsibelli. Selles on ühendatud Valtrale omapärane S-seeria tarvis konstrueeritud Twin-Traci dubleeritud juhtimisseade, esmaklassilised sõiduomadused ja AGCO intelligentne traktorijuhtimissüsteem. Viimase lihvi annavad uus AGCO Poweri mootor ja astmevaba AVT käigukast.

Uuenenud S-seeria südameks on AGCO Power 8.4AWI-4V mootor, mis on varustatud SCR-tehnoloogiaga. See mootor on turul oma võimsusklassis kõige väiksema kütusekuluga, pakkudes konkurentidega võrreldes kuni 16% kütusesäästu. SCR-süsteem töötleb heitgaase nii, et oleks täidetud keskkonnakaitse nõuded.

ASi Taure müügijuht Toomas Jürgen ütles, et kasutaja seisukohalt on väga tähtis astmevaba Directi jõuülekanne. See lubab sujuvat paigaltvõttu ja töötamist aeglastel kiirustel, mis on paljude tööde puhul vajalik. Ning mis tähtis – see jõuülekanne võimaldab jõuvõtuvõlli ühtlast pöörlemissagedust, mida mõned töömasinad nõuavad. Samas on see kiirus muudetav.

Kuigi uus S-seeria loodi eeskätt põllumehele mõeldes, on traktorid levinud ka teistes valdkondades. S-seeria võimsad traktorid võimaldavad kasutada suuri hakkureid hakkpuidu tootmiseks ja rasketel transporditöödel.

Valtra mudelivalik on laiem, Valtra astmevaba käigukast on võetud kasutusele nii T-seeria kui ka N-seeria traktoritel.

Rando Rikbergi teehooldusfirma OÜ Ten-Gal Järvamaal kasutab teehooldetöödel kaht Valtra N-seeria traktorit 2011. aastast.

"Mugavus maksab, aga tõstab töötempot. Tuleb vaadata, kus sa elad. Põhjamaa inimesele sobib siinseid kliimaolusid arvestav tehnika,” tunnustab Rando Rikberg.

"Masinal on hea külmakindlus, talvel käivitub hästi ja hüdraulikaga pole probleeme. Ka on Valtra masinatel Soomes järelturgu, mistõttu on, kuhu pruugitud traktorid aastate pärast müüa. See traktor ei vanane kuigi kiiresti.”

Väikesel firmal tuleb teha väga erilaadilisi töid – niita teepeenraid, haljasalasid linnas, harjata sõidu- ja kõnniteid, lükata lund ja greiderdada kruusateid. Sealjuures on oluline ka masinate pidev korrasolek, seega teeninduse pool.

"Praktikuna ma ju kuulen, kuidas mõned mehed on teenindusega hädas,” märgib Rikberg. "Taure kiituseks tuleb öelda, et tarvikud liiguvad kiiresti.”


Tehnilised andmed

Valtra S 232

- Müüja Eestis: AS Taure.

- Tootja: AGCO Corporation Valtra Oy AB, Soome.

- Mootor: 6silindriline turbodiisel AGCO Power 8.4 AWI-4V, töömaht 6000 cm3.

- Maksimaalne võimsus: 270 hj.

- Mootori nimipöörded: 2031 p/min.

- Pöördemoment: 1185 Nm.

- Kütuse erikulu: 190 g/kWh.

- Kütusepaagi maht/AdBlue: 590/30 l.

- Pöörderaadius: 7,4 m.

- Käigukast: astmevaba AVT Direct.

- Kiirus: 0,03–50 km/h.

- Hüdropumba tootlikkus: 200 l/min.

- Täismass: 11 500 kg.

Loe hiljem
Jaga
Kommentaarid