Tegu on ligi 2,5 kilomeetri pikkuse teega, mis läbib mitmeid eramaid, valdavalt on nende omanikud sõlminud Kuusalu vallaga avaliku kasutuse lepingu. Sellest keeldus Kõvera kinnistu omanik, kes on oma maad läbiva teeosa eraldanud mõlemalt poolt väravaga, millest tagumine on pandud lukku. Kõvera kinnistust tahapoole jääva nelja kinnistu omanikud ja nende külalised on autodega ligipääsuks pidanud kasutama metsateid, mis on kehvemad, sõita tuleb rohkem.

Vastavalt kohtuotsusele peab Kõvera-Käspri omanikul, tema pereliikmetel ja külalistel olema juurdepääs sõiduautoga ning erakorralise abi transpordivahendiga aastaringselt kogu ööpäeva jooksul. Põllutöömasinatega seda teed läbida ei tohi. Kõvera-Käspri omanik on kohustatud tasuma juurdepääsuõiguse eest Kõvera kinnistu omanikule 164 eurot aastas, iga kalendriaasta eest ette.

Kõvera-Käspri omanik Mihkel Lilleväli peab kohtuotsust enda suhtes ebaõiglaseks. Ta on seda meelt, et tsaariajast pärit talutee, mille ehitas kõrgemaks Kirovi kalurikolhoos, olgu avalikus kasutuses.

Kõvera kinnistu omanik Rutt Hirvo kommenteerib, et on koos oma lastega seda teed remontinud, kutsus ka Mihkel Lilleväli tookord appi, aga abi ei saanud.Ta kinnitab, et kes tahavad, on läbi pääsenud, ka prügiauto sõidab sealtkaudu Kõvera kinnistuni: „Kohtuotsus on tehtud minu kahjuks, ei arvestatud, et ehitasin seda teed. Seadus ütleb, kohtuga seatakse isiklik kasutusõigus juhul, kui muud juurdepääsud puuduvad. Kõvera-Käspri ja ka kõrvalkinnistute juurde saab mööda teisi teid. Mihkel Lilleväli sõidab RMK metsateede kaudu, on paar kilomeetrit pikem ja sõidule kulub 5 minutit rohkem aega, aga tee on olemas, ta on seda kasutanud.“

Loe edasi 10. septembri Sõnumitoojast.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena