Valkla hooldekodu uus juhataja lõpetas klientide kasutamise alamakstud tööjõuna
Alates augustist Valkla Kodu juhi ametisse asunud Andra Kongi jaoks oli sellele kohale kandideerides üks põhiküsimusi, kas saab oma töös kohtuda asutuse kõigi elanikega: „Mulle meeldib suhelda ning olen aastaid huvi tundunud erivajadustega inimeste elu-olu ja probleemide vastu. Esimesest tööpäevast käin iga päev hooldekodu kõik korpused läbi, nüüd tunnen paljusid nimepidi, tullakse juurde, kallistatakse. Hommikul ootavad mind kümmekond klienti värava juures ning õhtul saadavad ära. Kui olen pidanud lahkuma varem, panevad nad pahaks, et ei jõudnud selleks ajaks kohale.“
Tema käe all on hooldekodus paljugi muutunud. Näiteks lõpetas ta klientide kasutamise odava tööjõuna.
170st kliendist on 100 suunatud kohtumäärusega kinnisesse osakonda ning 70 on avatud teenusel. Need 70 ei ole endale ega teistele ohtlikud ning võivad liikuda ka hooldekodu territooriumilt välja. Oluline on, et jõuavad söögi ajal ja õhtul ettenähtud ajaks tagasi.
Koos sügistööde saabumisega hakati avatud teenuse kliente viima ümbruskonna küladesse põllutöödele appi, nagu on seda tehtud aastaid. Andra Kongi seadis sisse süsteemi – töötada tuleb ametlikult ehk sõlmida koostööleping, kus on fikseeritud töötamise aeg, koht, töö sisu ja palk.
„Kui päevatöö eest makstakse 2 eurot 50 senti või antakse kott kartuleid, siis pole see päris õige. Tahan, et me klientidesse suhtutaks nii, nagu nende töö on seda väärt. Kes me klientide töökäsi on kasutanud, need teavad, et nad on tublid ja innukad, töötavad rõõmuga. Soovime teha töötamise ametlikuks, inimväärikaks, tasu ei pea olema väga suur, aga võiks olla mõistlik, “ kõneleb juhataja ja tõdeb, et kui hooldekodu väravas kliente oodanud tööandjatele uuest nõudest teada anti, kadus mõnigi neist ära.
Loe edasi 24. septembri Sõnumitoojast.