Rongiliiklus kuurortlinna ja Harjumaa vahel seiskus alles üheksa aastat hiljem. 1997. aasta novembrist kuulus trass osaühingule Haapsalu Raudtee, mis 2004. aastal likvideeritud lõigul kaubarongidega opereeris.

Kolmkümmend aastat Edelaraudteel vedurijuhina töötanud Neeme Sihvi sõnul oleks kadunud haru taastamine vajalik eelkõige Läänemaale, kuid ka Harjumaale ning riigile tervikuna.

Sihvi hinnangul välistaks raudtee taasavamine ääremaastumise ohu, oleks mugav ja kiire transpordivahend töötajatele ja õpilastele ning kahandaks koormust maanteedel. “Eraldi teema on turism, sest ühendus Rohukülaga teeks ka Hiiumaale kui ka Vormsile, Läänemaale ning osalt Saaremaale pääsemise senisest kiiremaks ja mugavamaks.”

1905. aastal valminud liin on jäänud küll minevikku, kuid osa ajaloolisest raudteest on tänini kasutusel. Keilast Riisiperre sõidab argipäeviti 12 rongi, kusjuures hiljuti lõppenud renoveerimise tulemusel viidi jaamavaheliste teede piirkiirus sel lõigul 120 kilomeetrini tunnis.

Loe edasi Harju Elust.