Kas biolisandi kohustuse kaotamine kallutab kütuseturgu ebaausalt Alexela kasuks?
Majandusminister Taavi Aas selgitas, et ettepanek tehti kooskõlastatult sektoriga ja selle järgi jääb seaduseelnõust välja kohustus lisada transpordikütustesse 6,4 protsenti biokütusekomponente. Eesti ei loobuks sellega Euroopa Liidu kütusenormide täitmisest, kuid annaks kütuse müüjatele paindlikkuse pakkuda turul ka biokomponentideta transpordikütust.
Circle K tegevdirektori Kai Realo sõnul on avalikkus segadusse aetud.
“See on vale väide, et mootorikütuste jaemüüjad on esitatud nii-öelda paindlikuma eelnõuga üksmeelselt nõus,” protestis Realo, kelle sõnul kallutab riik oma ettepanekuga turgu ühe osalise kasuks.
Realo sõnutsi on avalikkuses segamini aetud kaks erinevat teemat. Üks on biokütuselisandiga transpordikütused ja nendega seotud hirmud. Hoopis teine asi on vedelkütuse seaduse ümber toimuv ning sellest tulenev konkurentsiolukorra moonutus mootorikütuste turul.