Tallinna prantsuse lütseumi õpetaja Lauri Leesi leiab, et distantsõpe on jätnud õpilaste teadmistesse suure lünga, mille täitmisega tuleb tegeleda edaspidises elus.
Mil moel on teist õppeaastat jätkuv distantsõpe muutnud koolielu ja õpilaste teadmiste taset? Kuidas ise olete uue olukorraga harjunud?
Kuni 25. jaanuarini andsime tunde internetis Zoomi keskkonnas. Zoom on ameeriklasete väljamõeldis ja sellega ei saa pidada harjumuspärast 45minutilist tundi, vaid tunni pikkus on 40 minutit. Enne algust pean saatma kõikidele osalejatele lingi, seejärel nad sisse lubama, mõni aga alles ärkab ja sätib ennast – see kõik võtab 10–11 minutit aega. Tunni jaoks jääb 45 minuti asemel ainult 29 minutit. Minu arvamuse kohaselt oli esimese koroonalaine ajal distantsõppe kasutegur umbes 20% võrreldes kontaktõppega, praeguse teise laine ajal aga mitte rohkem kui 8–9%. Kujutage ette, et hambaarst või kirurg saab teadmisi 8–9% ulatuses! Näiteks lähete pimesoolepõletikuga haiglasse ja kirurg ütleb teile, et kahjuks olin distantsõppel ja pimesoole opereerimist läbi võtta ei jõutud!