Tema versioon oli, et Tõllu peamootoritega võeti sildumiskurss/algkiirus ja siis oleks pidanud järg üle minema vööritrasteritele, mis laeva liikumist pidurdavad ja külgtrasterid pidanuks suunama laeva vastu kai vendreid. Trasterid aga ei käivitunud ja laev sõitis inertsist algkursil sildumiskaisse sisse.

Olukorra oleks tema hinnangul ehk päästnud peamootorite kiire tagasikäik, kuid seda ei tehtud või siis ei võimaldanud seda laeva juhtsüsteemid.

Tõll sõitis 22. juulil Kuivastu sadamas kaisse. Sel nädalal teatas TS laevad, et see ei juhtunud inimliku vea tõttu, vaid laeva pidama saamisel tekkis tehniline tõrge.

“Vaatasime üle kõik meil olevad materjalid seoses parvlaevaga Tõll juhtunud õnnetusega. Nende põhjal saame otsustada, et laeva juhtinud vanemtüürimees tegi enda poolt kõik, et laev seisma saada,” selgitas TS Laevade juhatuse liige ja laevandusvaldkonna juht Guldar Kivro sisejuurdluse komisjoni otsust. “Kõik viitab sellele, et Tõllu õnnetuse puhul oli tegemist tehnilise rikkega. Milles rike täpsemalt seisnes, seda näitab edasine uurimine.”

Selleks kaasatakse kõiki laeval kasutatavate seadmete tootjaid.

Õnnetuse hetkel laevafirma kinnitusel Tõllu sillas kõrvalisi isikuid ei viibinud.

TS Laevadele teadaolevalt korraldavad iseseisva juurdluse ka Ohutusjuurdluse Keskus ja transpordiameti ohutusosakond.

Tõll on remondis vähe­malt 10. augustini. TS Laevad üritab olukorda leevendada Tiiut ja Regulat iga paari päeva tagant liinide vahel vahetades ning lubadusega, et kedagi kaile ei jäeta.