FOTO:
Müügitehingus, mis toimub tarbija kodus, on tarbija õigused mitmeti erinevad võrreldes sama kauba ostmisega kaupleja tavapärastes äriruumides ehk kaupluses.
Tehingut, mis tehakse kauplusest väljaspool, näiteks kui müügiesindaja külastab tarbija kodu, nimetatakse väljaspool äriruume sõlmitavaks lepinguks. See kehtib ka tehingute kohta, mis tehakse näiteks töökohas, ühissõidukis, tänaval või vabaajaüritusel.
“Selliste pakkumiste ning müügitehingute korral vajavad tarbijad rohkem kaitset, sest tavapärasest ärikeskkonnast väljaspool võib tekkida psühholoogiline ostusurve. Näiteks tunneb tarbija kohustust tehing sõlmida, sest müügiesindaja on temale kulutanud oma aega ning tarbija on vestluse käigus väljendanud oma ostuhuvi,” selgitab Kristina Tammaru tarbijakaitse ja tehnilise järelevalve ametist.
Oled juba tellija?