Teemapargi kontseptsioon on sõnastik. Piirdepostidele paigaldatakse infoalused, kus on ABC järve iseloomustavatest sõnadest. Kaldaalale paigaldatakse infostend, mis tutvustab Kubija järve Natura 2000 hoiualana, tiigilendlast ning seda, kuidas järve hea keskkonnaseisund ja ümbruskond seda ohustatud liiki mõjutavad. Laudise ühele osale freesitakse maailma, Euroopa, Eesti ja Võrumaa suurimad järved ning Kubija järv mõõtkavalises proportsioonis.

Loe pikemalt Võru veebist.

Suplushooaeg on juba poole peal, rand sai juuni alguseks senisest tõesti oluliselt viisakama väljanägemise. Nõukaaegne lagunenud laudis on asendatud uuega, sellesse on freesitud ka mõned kontuurid. Värske värvikihi on saanud hüppetorn, olemas on riietuskabiinid, prügikastid ja pingid. Rannavalve valvab nagu kord ja kohus, kõik on seega tip-top. Muide, rannas asub ka Võru ainus (uus ja ilus) avalik WC.

Väljareklaamitud teemapark on aga jäänud paraku ootama vist järgmist suve -- pole seal plakateid ega stende, tiigilendlasest ei sõnagi.

Millegipärast on selline käitumine avalikule sektorile nii tüüpiline. Kui midagi tegema hakatakse, on hõiskamist ja uhkeid termineid taevani, kui aga asi ripakile või sootuks tegemata jääb, ei taha sel teemal enam keegi midagi kõssata. Ometigi polnuks ju midagi loomulikumat, kui töö tellija-reklaamija (linnavalitsus) tööde viibimisest avalikkust informeerinuks (ja vajadusel endale tuhkagi pähe raputanuks). 

Aga vastutuse ja info koordineerimisega on maksumaksja palgal olevatel ametnikel alati raskusi olnud...