Keila Kool: diferentseeritud õpe põhiainetes
Edaspidi võetakse diferentseeritud õppe meetodid järk-järgult kasutusele kõikides klassides alates seitsmendast kuni põhikooli lõpuni.
Õpilased on jagatud põhi- ja süvarühmadeks. Kuna tagasiside nii õpilaste, lapsevanemate kui ka õpetajate poolt on seni olnud positiivne ning peagi on jälle kevadine otsustamiseaeg käes, tutvustame lähemalt tasemerühmades õppimise põhimõtteid.
Klassikalist õpetamismeetodit kasutades, arvestab õpetaja õpetamisel nn klassi keskmist taset, mis on osale õpilastest liiga lihtne ning teistele ülejõikäiv. Seetõttu langeb õpimotivatsioon mõlemal poolel, kuna ühtedel on tunnis igav, teistel aga kaob lootus tempos püsida.
Õpetamine põhi- ja süvarühmas võimaldab arvestada õpilaste võimeid ja huvisid. Toetamist vajavad nii õpilased, kellel on ainega raskusi kui ka need, kes saavad hästi hakkama. Tund peab olema kõigile jõukohast pinget pakkuv ja mõtestatud tegevus.
Eesmärgid:
• Õpilase individuaalsuse avamine ja toetamine, koolil on võimalik kiirelt ja paindlikult tegutseda.
• Õpimotivatsiooni tõstmine - kuna töötempo rühmas on kõigile jõukohane, õpilased saavad õpitust paremine aru ja huvi aine vastu püsib, paraneb õppeedukus.
• Järgmisteks kooliastmeteks ettevalmistamine.
• Valik tehakse õpilase erinevaid võimeid arvestades, mis tagab ühtlasema arengu.
• „Ma saan hakkama“ tunde tekitamine.
Rühmadesse jagunemine:
• Kevadel viiakse kõigi 6. klassi õpilastega läbi matemaatika ja eesti keele tasemetööd.
• Tasemetöödes on kõik 6. klassi põhiteemad, mida peaks iga õpilane oskama, lisaks teksti mõistmist ja mõtlemisoskust kontrollivad ülesanded.
• Õpilased jaotatakse rühmadesse tasemetöö punktide alusel.
• Õppeaasta keskel rühma vahetamise vajadusel vestlevad aineõpetajad nii õpilase kui lapsevanemaga, et leida sobivaim lahendus.
Mõlemas rühmas läbitakse kõik riiklikus õppekavas ettenähtud teemad. Põhirühmas, mis on väiksema õpilaste arvuga kui süvarühm, läbitakse teemad aeglasemas tempos kõikide õpilaste edasijõudmist arvestades. Oluline on ka nõrgematele õpilastele eduelamuse pakkumine ning ainest arusaamine. Süvarühmas läbitakse kohustuslikud teemad kiiremas rütmis, käsitletakse lisateemasid. Oluline osa on iseseisval tööl, rühmatöödel ja loovusel.