Mudelspordi juhendaja Johannes Mets ütles, et tänasel meelelahutust pakkuval päeval oli mitu üksteisega haakuvat mõtet. „Soovisin tutvustada spordiala, mille harrastamine kasvatab noorte tehnilist taipu ja näpuosavust ning arendab rajal keskendumisvõimet, reageerimiskiirust. Juhtrajalt saadav emotsionaalne elamus ja adrenaliini laeng loovad argipäevaste toimetuste sekka suurepärast meelelahutuslikku vaheldust, mida saavad nautida nii koolis õppivad noored kui täiskasvanud tööinimesed.“

Soovijad võisid alustada 2 X 5 minutit kestvate sõitudega. Kõige varem olid kohal Richard Kandima ja Martti Šorin, kes läksid ka esimestena starti. Peatselt tuli huvilisi juurde ja hasart kruvis pöördeid üha kõrgemale. Vahepeal anti võimalus ka isadele, mis tekitas poistes kohati suurematki elevust kui nende endi võimalus nimetissõrme kiirusepäästikul liigutada. Päris õiget sõidustiili demonstreerisid Põhja-Euroopa meistrivõistlustelgi võistelnud noored ässad Andy Aron ja Karmen Mets. Nemad sõitsid sportklassi mudelitega, mille hind paneb jahmatama: 360 kuni 370 eurot mudeli täiskomplekt. Nende mudelite mootor on tavapärastest võimsam ja kere konstruktsioon tugevam. Kere voolujoonelisus arvestab aerodünaamiliste mõjudega, mis tagab parema püsimise juhtrajal.

Viimaks pisteti ka uudise koostajale pult pihku ja nii sain minagi käe valgeks ning peopesa higiseks. Esmakordse katsetaja kätte ei usaldatud enamat kui nn. väikese produkti, mille ametlik nimetus on PR-32 ja valmistatud Parma tehases, Ameerika Ühendriikides. Mudeli täiskompleti hind on kõigest 50 eurot. Komplekti kuuluvad raam, mootor, ülekandehammasrattad, tagavõll, kere, kummid, juhtmed, juhik ja juhikuharjased. Tänapäeva võistlusmäärustiku kohaselt võib kasutada üksnes vastavat litsentsi omava tehase poolt valmistatud mudeleid ja igasuguste omaloominguliste automudelite rajale toomine pole lubatud.

Startisin üksinda kaheksarajalise juhtraja keskpaigas, kus sõitmine pidi kulgema kõige ohutumalt. Stardijoon asub Baltimaade pikima, 10 meetrise sirge alguses. Arvutisse sisestatakse vajalikud andmed, mis kuvatakse ka seinal oleva monitori ekraanile. Monitorilt näeb stardini jäänud sekundite vähenemist ja pärast starti võib jälgida ringide paremaid aegu, milleks algajal muidugi mahti ei jätku. Paljude erineva raadiusega kurvidega ringi pikkus on Sindi rajal 39,16 meetrit. Kõige sagedamini lendas auto juhtraja soonest välja sillale pööravas kurvis. Ühel korral maandus automudel koguni põrandal. Pärast seda hoidsid raja servas abilised peopesasid ootevalmilt koos, et järgmisel õhulennul auto varakult kinni püüda. Igal rajalt väljasõidul või pauguga vastu piiret põrkumist pomisesin enda aadressil kurje sõnu.

Enne seda kui kõigile lubati lõpuks veel piiramatut aega rajal harjutamiseks, andis Johannes Mets igale päevast osavõtnule tänukirja, millel innustav pealkiri „Otsime talente“ ja nime juures ka kõige kiiremini läbitud ringi aeg. Minule märgiti parimaks ajaks 9,782, mis jättis mind päeva nobedamast algajast kihutajast kaugele maha. Algajaist kiireim oli Martti Šorin parima ringi ajaga 7,619. Võrdluseks, et tema isa pidi pojale alla jääma ajaga 8,118. Muidugi on kõik need nimetatud ajad näiteks Andy ja Karmeni tulemustega täiesti võrreldamatud tasemed.

Tõsiselt võetavaid võrdlusi saab peatselt taas teha 30 novembril Pärnu tehnikamaja automudelismi juhtrajal, kus peetakse VI Eesti karikaetapi võistlused. Rajal võisteldakse N-14 ja PR-24 klassi juhtraja automudelitega,“ ütles Pärnu automudelismi ringi juhendaja Roland Aron, kes oli samuti täna oma pojaga perepäeval.

Samal teemal: