MAALEHT MADEIRAL: See ei ole sild, vaid lennurada!
Funchali lennuväljale maandumine meenutas maandumist lennukikandjale. Lisaks ülilühikesele lennurajale tegid maandumise raskeks ka ookeanilt puhuvad tugevad külgtuuled. Aastal 1977 juhtuski raske õnnetus, kui Brüsselist saabunud reisilennuk Boeing 727 maandumisrajalt välja sõitis, ligi 60 meetri kõrguselt alla kukkus, purunes ja põlema süttis. 164st pardal olnust hukkus 131 inimest.
Kümme aastat tagasi avati uus ja pikem, kokku 2781-meetrine lennurada. See on raiutud osaliselt kaljusse ja osaliselt ehitatud 70 meetri kõrgustele sammastele. Maandumisraja pikendamisele ja õhuvärava kaasajastamisele kulus kokku üle 500 miljoni euro. Kusjuures autotee läheb nii otse lennuraja kõrvalt kui ka alt, sammaste vahelt läbi.
Vaatamata pikemale rajale hinnatakse Funchali lennurada raskusastmelt maailmas üheksandaks. Kui jätta välja mägedes asuvad väikelennukite maandumisrajad ja arvestada vaid suuri lennukeid vastu võtvaid, siis on Madeira lennurajast kogu maailmas vaid kaks veel raskemat. Seetõttu võivad seal maanduda vaid kogenud piloodid.
Maalehe reisiseltskonnal läks eelmisel esmaspäeval maandumine viperusteta ja sel esmaspäeval loodame samuti kenasti Madeiralt lahkuda. Tallinn jääb siit 4258 km kaugusele ja õhusõit võtab aega umbes 6 tundi.
NB! Väljalend Funchalist hilineb esialgse info kohaselt neli tundi ja seetõttu jõuab lennuk Tallinna tõenäoliselt südaööks.