Tallinnasse nad saavad hommikul nii Paia ristist (Tikupoisi juurest), Koigist kui ka Mäekülast. Aga Tallinnast koju ei pääse.

Kõige hilisem buss, mis Tallinnast Tartu või Viljandi maanteed pidi maakonda läbib ning peatub ka Järvamaa piires selle maantee ääres, väljub pealinnast kell 15.30. Selleks ajaks pole ükski normaalne töö- või õppepäev veel läbi.

Lii Sammler

Sellest on korduvalt räägitud nii maakonna tasandil, bussifirmadega kui ka ajakirjanduses, ent ikka peab Järvamaa inimene poolest tööpäevast kodu poole jalga laskma või veetma öö lumehanges.

Eriti nõmedaks ja maainimestele vaenulikuks teeb olukorra see, et Tallinnast läheb Lõuna-Eestisse kümneid, kui mitte sadu busse päevas ning suur osa neist on pooltühjad. Aga Järvamaal peatuda ei taheta!

Ikka peab Järvamaa inimene poolest tööpäevast kodu poole jalga laskma või veetma öö lumehanges.

Ainus lahendus on liikuda Paide kaudu. Aga miks peaks Imaverest pealinna sõitma nii, et kõigepealt hommikul kolmveerand tundi Paidesse ja sealt ümberistumisega Tallinna?

Lootsin, et uuel aastal läheb ühendus paremaks, aga Eesti bussifirmad ei ole mitte midagi muutnud ning maainimeste mõnitamine kestab edasi.

Kas siis tõesti mitte ükski bussiettevõte – ei Lux Express, Hansaliinid, Taisto, GoBus või keegi teine, kelle bussid väljuvad õhtul kella 17–18 paiku Tallinnast Tartu või Viljandi poole – ei võiks lisada üht peatust ka Järvamaal? Sobivaks peatuseks võiks olla kas Mäeküla või Paia. Mõlemas kohas on parkla, head võimalused bussi ootamiseks ning peatus tee ääres, nii et inimese väljumine seal võtaks aega ühe minuti.