AJAKIRJANIKU SÕIDUKOGEMUS | Magamistoaga Dacia Jogger on küll kogukas, aga väga tõhus
(5)Dacia on Joggeris kokku pannud komplekti, mis tundub nagu eelmise põlvkonna automatkaja unistus.
Päeval sõidad, öösel magad samas autos. Lõunat sööd muidugi ka. Kas ja kui, siis miks sellist sõiduriista hotellide ja hostelite ajal üldse vaja läheb, otsustab muidugi igaüks ise.
Mina proovisin ja…
Matka mõttes on tõhus see, et Jogger võimaldab kaugele sõita. Prooviautol oli autogaasi LPG paak ja bensiinipaak veel pealekauba. Üldse on Jogger ehitatud põhimõttel „kaks ühes“. Ühelt poolt püsitakse traditsiooniliste lahenduste juures – kasvõi käsikast ja nn rõngaga käigukang, teisalt iseloomustavad Joggerit elektrooniline käsipidur ja tahavaatekaamera.
Esimesena nimetatute tõttu peab Eesti keskmine ehk juba automaatkastiga harjunud autoomanik veidi „tagasi harjuma“. Paar korda pidin endale jõuga meelde tuletama, miks seisma jäämiseks pelgalt pidurdamisest ei piisa. Ja miks start-nupp ei reageeri ilma sidurit vajutamata.
Väikse mootoriga, kuid peaaegu et mahtuniversaali mõõtmetele vastav masin on üllatavalt krapsakas. Vähemalt käsikastiga variant – ja seda ainult pakutaksegi. Päris parasjagu kannatab ta ka maastikul liikumist, mis võimaldab magamispeatuse teha sootuks mujal kui asfalt- või tänavakivikattega parklas (kus ilmselt magada polegi lubatud).
Masin on loomult lihtne ja praktiline, kuid kõik vajalik on olemas. Versiooni Extreme salongis on lisaks hästi puhastatav tekstiilpolster MicroCloud, mis peaks vastama ka autoga matkajate suuremale hügieenikoormusele.
Kui Dacia Jogger teiste sõiduautode kõrval seisab, tundub ta parajalt kogukas. Peabki olema, sest lisaks nn tavalisele salongile mahub temasse ka kokku-lahti käiva voodiga magamissalong, millele viitab ka auto lisanimetus „sleep pack“. Magamisruumi mõõtmetena nimetatakse: 190 cm pikk, kuni 130 cm lai ja 60 cm kõrge madratsist katuseni.
Kuna tegemist ei ole siiski ei suure matkaauto ega ammugi mitte väikebussiga, on kõrge laega magamistuba vale oodata. Pealegi tõstab aseme konstruktsioon madratsi pinna veelgi ülespoole. Kuid sellelgi on oma voorus: nimelt jääb serv täpselt tasa akende alumise äärega, jättes rändajatele niiviisi võimaluse imetleda ka uinudes vaadet, mida nad otsima läksid.
Aseme paari minutiga üles seadmine ei valmista ka seda esimest korda tehes erilisi raskusi ega pane paaniliselt juhendit otsima – hakkama saab ka õhtuks eriti kurnatud reisisell. Kõrvalpilkude häbeneja võib lisaks osta ja ajutisena paigaldada ka pimendavad rulood. Aga mis rulood! Tegelikult saab Daciale lisaks osta ka kolmekohalise telgi, mis kinnitub tagaluugi külge. Magamistuba missugune!
Kuigi nn voodi võtab ära olulise osa pagasiruumist, leidub siiski ka paik, kuhu oma kohvrid torgata. Voodi all peidavad ennast suhteliselt ruumikad kastid, kuhu saab asjad panna ka ilma neid ümbritseva kotita. Nii on ligipääs lihtsam ning ka mahutavus suurem. Kokku lubatakse 220-liitrist kaubaruumi. Kui aga õhtul uni veel peale ei pressi, saab alla lasta nn lisaluugi, et toetada sinna oma priimus või lihtsalt toidukraam ning pidada üks mõnus piknik.
Üks näidishind ka: seitsmekohalise Extreme-varustusega Dacia Jogger, millel liitrine bensiini/LPG mootor ja käsikast, maksab 20 290 eurot.