Pärnu–Ruhnu liinil tõuseb piletihind viie euro võrra ning hakkab senise 29 euro asemel maksma 34 ja 28 eurot. Erakorralise Pärnu–Kihnu lennuliini pileti hind tõuseb 3 euro võrra, seega hakkab pilet senise 15 euro asemel maksma 18 eurot.

Tegelikult Pärnu–Kihnu vahel regulaarseid lende ei toimu ja riik pole sõlminud ühtegi avaliku teenindamise lepingut selle lennuliini teenindamiseks. Samas möönab ministeerium, et Kihnu saarega püsiva ühenduse tagamine võib olla vajalik erandkorras, kui reisiparvlaev Kihnu Virve või selle asenduslaev on ulatusliku tehnilise rikke või muu sündmuse tõttu liinilt maas ja parvlaevaühendust ei õnnestu viivitamatult taastada. Sellisel juhul võib olla põhjendatud tagada asendustranspordi võimalus lennukiga.

Praktikas esineb taolisi ajutisi olukordi harva, ent sellistel erandjuhtudel ja vedaja valmisoleku korral on püsiva ühenduse tagamine lennuliikluse kaudu võimalik. Kehtiv avaliku teenindamise leping Ruhnu saarega lennuühenduse pidamiseks arvestab vajadusega korraldada erandkorras ka Pärnu–Kihnu lende. Regionaal- ja põllumajandusministeerium on sellise erandjuhtumi toimumisega arvestanud ka Ruhnu lennuliini uue riigihanke ettevalmistamisel. Seetõttu kehtestati nimetatud liinil ka piletihinnad.

Paindlikkus maksab lisaks

„Piletihindu tõstetakse, kuna kehtivad piletihinnad ei vasta teenuse pakkumise tegelikele kuludele ning on võrreldes bussi- ja parvlaevapileti hindadega ebaproportsionaalselt madalad. Viimati tõsteti riigisisestel lennuliinidel piletihindu kaheksa aastat tagasi. Hinnatõus on kohalike omavalitsustega läbi räägitud, nii et nemad on sellega juba kursis,“ selgitas regionaal- ja põllumajandusministeeriumi ühistranspordi osakonna juhataja Andres Ruubas.

Ta lisas, et täpne kuupäev, millal piletihinnad muutuvad, selgub eelnõu kooskõlastamise käigus.

Lisaks tavapiletitele on reisijatel võimalik soetada ka paindlikke sõidupileteid. Paindlik pilet annab reisijale mugava võimaluse lisatasuta muuta reisi toimumise aega ja reisija andmeid, mistõttu on paindliku pileti hind tavapileti omast kõrgem. Paindliku pileti hind tõuseb suursaarte lennuliinidel 4 euro võrra.

Muudatusena on eelnõus kehtestatud kõrgem piletihind hilistele broneerijatele nendeks päevadeks, mil lennukite täituvus on keskmisest oluliselt suurem, et reisijad soetaksid võimalusel pileti võimalikult vara ning valiksid väiksema täitumisega väljumisi.

Mais oli Pärnus 38 lennureisijat

Urmas Glase

Regionaalseid lennujaamu läbis mais 5637 reisijat, neist Pärnu lennujaama üksnes 38 inimest.

Teistes regionaalsetes lennujaamades oli reisijaid mais Kuressaares 3926, Kärdlas 1525 ja Tartus 148. Suur heameel on ka teatada, et alates 2. juunist alustas Finnair taas kaks korda päevas Tartu–Helsingi liini teenindamist.

Tallinna Lennujaama turundus- ja kommunikatsioonijuht Margot Holts möönis, et lennujaam saab reisijastatistikasse arvestada neid sõitjaid, kes on lennu manifestis reisijatena märgitud: „Kui võtta arvesse ka väiksemad eralennukid, mille puhul lendurid märgivad oma üks-kaks kaassõitjat lennuki meeskonnaks, siis neist meile reisijatena märki maha ei jää.“

Seega võib Pärnu lennujaama reisijatena läbinud inimeste tegelik arv olla pisut suurem.

“Suvisel hooajal on Pärnus rohkem era- ja hobilendureid liikvel ning suurema osa maikuu reisijatest moodustasidki tellimuslennud, mille sihtjaamadeks olid muu hulgas Brüssel, London, Nummela, Vaxjö, Moletai ja Nida,“ täpsustas Holts.