Kooli arengusse saavad panustada eelkõige õpetajad ja koolitöötajad. Selle nimel motiveerin ma ka oma töötajaid, võimaldades neile erinevaid täiendkoolitusi, et kindlal kursil püsida. Oleme altid uuendustele, unustamata, et kool on läbi aegade konservatiivne olnud. Samuti on meie koolis loodud palju võimalusi, et iga laps saaks hea põhihariduse, oskuse kenasti käituda, arendada enda võimeid spordis, taidluses, kunstis.

Kaiu kooli sisehindamine näitas, et meie kool on perspektiivikas ja heal tasemel väikekool, mis annab silmad ette isegi suurematele koolidele.

Vaatamata eelarve kärbetele, on Kaiu kool veel „Rapla maakonna kaardil“. Oleme väike, kuid tubli kool. Enamik Kaiu kooli vilistlastest on töökad ja edukad. Omame tagasisidet oma lõpetajate käekäigu kohta. Tasemetööde (3. ja 6. klassid) ja lõpueksamite (9. kl) tulemuste põhjal oleme maakonna keskmine või üle selle. Lisaväärtusena saavad lapsed osaleda tasuta huviringides, pikapäevarühmas. Õpetajad korraldavad võistlusi, mälumänge, viktoriine, ujulas ja teatris käimist. Oleme aktiivsed erinevates projektides, mis omakorda annavad õppuritele võimaluse omandada uusi teadmisi, kogemusi. Igal laps saab end proovile panna, leida oma tugevam pool, et areneda kodu lähedal koolis.

Mida teevad pärast kooli aga need lapsed, kes kaugemale kooli sõidavad? Kus nad oma aega veedavad? Vanemate töö juures, linna peal, sõpradega omapead... Mis kogemusi on võimalik omandada hängides ja tšillides kaubanduskeskustes?

Ma ei tahaks nõustuda sellega, et laste koolipäevad on pikad ja väsitavad. Need, kes on tegijad, need ka jõuavad. Hea meel on noorte üle, kes teadvustavad, et tuleb õppida, pingutada, et kuhugi jõuda. Neil on selged sihid seatud ja iga päeva, iga hetke kasutatakse enesearendamiseks. Visadus viib sihile!Läbi aegade on noored pidanud oma aega planeerima, vastutust võtma. Reeglina kehvemates tingimustes karastunud noor jõuab kaugemale, kui tal jagub tahtmist. Võib juhtuda, et noor, kellele on loodud ideaalsed tingimused, ei oskagi enam midagi tahta ega hinnata, sest ta on kõik enesestmõistetavalt juba kätte saanud. See omakorda võib tuua kaasa uued nõudmised. Kui väikelaps nõuab trampides jalgu mänguautot, siis gümnaasiumi lõpetades soovitakse juba sõiduautot. Kahjuks on lapsed nõudlikuks kasvanud. Nad väljendavad küll valjuhäälselt oma arvamust, aga kui on vaja midagi põhjendada, siis kehitatakse õlgu, ei osata ettepanekuid teha. Sest puudub elukogemus. Aga lastevanematel on see kogemus olemas. Vanavanematel veel suurem kogemus. Seda kogemust saab kasutada oma pere ringis. Siis saab tulla kooli ja teha ettepanekuid, mida ja kuidas koolis veel paremaks muuta. Tulge, arutame, teeme koos oma kooli paremaks.

Kodu ja kooliga koostöös püüame kasvatada noori selliselt, et inimestevahelised suhted oleksid üksteist armastavad ja austavad. Et vanemate, vanavanemate ja laste suhted oleksid head ka siis, kui juustes on halli, et kodu ja vanemad on kallid ka siis, kui neil ei ole enam võimalik materiaalselt toetada, kuid küllaga armastust ja hoolivust jagada.

Meie koolis õpetajad ergutavad, nõustavad, soovitavad, julgustavad, kiidavad ka laidavad ja nõuavad. Koolis toimub soovijatele huvitav tegevus pärast õppetööd. Buss toob lapsed kooli ja buss viib koju. Kaiu kool on tugev põhikool, aga meie kooli laste arv on kahanenud kriitilise piirini. Kui tekivad liitklassid, siis võib see taas olla põhjuseks lapse teise kooli viimiseks, ja see omakorda vähendab laste arvu veelgi. Justkui nõiaring. Ühel päeval võime olla olukorras, kus Kaiu jääb ainult algkool (6. kl) või liitklassidega põhikool. Ja taas tugevaks põhikooliks saada on mitmeid kordi keerulisem ja raskem. Iga laps tähendab koolile teatud raha. Sellest sõltub, kas koolis on 9 klassi või liitklassid. Sellest sõltub, kui palju saavad õpetajad end koolitada, et paremini töötada ja lapsi juhendada, arendada. Igal sügisel pean läbirääkimisi vallas, kuidas ökonoomsemalt majandada. Kui oma kooli pole, siis hakkame ülal pidama naabrite kooli(e).

Mina olen avatud igale heale mõttele, mis kooli kestma jätaks. Täna oleme olukorras, kus saame koostada oma koolile õppekava, et meie lapsed saaksid hea hariduse ja oleksid õnnelikud. Seda ootab meilt ka riik, mille kodanikud me ju oleme.

Meeldivate kohtumisteni!

Loe hiljem
Jaga
Kommentaarid