Näiteks 50-kilomeetrise tunnikiiruse juures pikeneb sõiduki peatumisteekond üle kahe korra, keskmiselt 28 meetrilt 62 meetrile. Liiklusõnnetuste statistika näitab, et lume ja libeduse saabumisel sagenevad teelt väljasõidud, mis on reeglina tingitud valesti valitud sõidukiirusest ning sõiduvõtetest.

Samuti muutuvad riskigrupiks jalakäijad, kes alustavad teeületamist enne, kui on veendunud, et sõidukijuht on neid märganud ja ülekäiguraja ees peatunud. „Kogenud sõidukijuht teab aga sellega arvestada ning muudab oma sõiduharjumusi ning kiirust vastavalt tee- ja ilmaoludele ning on linnaliikluses jalakäijatega arvestav ja eriliselt tähelepanelik,“ ütles Riho Tänak.

Samuti tuleb praeguste ilmaolude puhul arvestada ka suhteliselt halva nähtavusega, mis muudab ohule reageerimise ja lõpliku peatumise oluliselt pikemaks.

„Helkuri kandmine aitab sõidukijuhtidel teid piisavalt vara märgata, et vajadusel alustada pidurdamist. Mõistagi peab ka jalakäija ise tähelepanelik ja ettevaatlik olema,“ ei väsi Riho Tänak meelde tuletamast.