Kauplused eksivad hindadega, kuid üha rohkem tarbija kasuks
Ameti inspektorid kontrollisid sel korral kokku 82 kauplust, millest 30 tuvastati rikkumine. Eelmise aktsiooniga võrreldes tõusis eksimuste osakaal 36 protsendile (augustis oli eksimusi 29 protsenti). Kaupade saalihind osutus kassas tarbija jaoks kallimaks 16 juhul, odavamaks lausa 30 juhul.
Suurim hinnaerinevus ilmnes Võru Vilja Selveris, kus tekikoti eest pidi tarbija kassas tasuma 7,91 eurot saalihinnast rohkem. Tarbija kasuks eksis suurima summaga Maardu lemmikloomapood PetShop, kes küsis hinnasildi järgi 24 eurot maksva kaelarihma eest kassas pea kaheksa eurot vähem.
„Tarbijate õnneks naeratas Fortuuna seekord ülekaalukalt just neile. Pikemas perspektiivis ennustan edu aga siiski nendele kaupmeestele, kes teadlikult ja süsteemselt teevad pingutusi hindade korrektse esitamise nimel ning aktsepteerivad juhusliku eksimuse korral müügisaalis esitatud madalamat hinda,“ kommanteeris tarbijakaitseameti peadirektor Andres Sooniste.
Nõuandeid tarbijale
- Kui kassast läbilöödud hind ei vasta müügisaalis avaldatud hinnale, saad kaubast loobuda ja raha tagasi küsida.
- Vaata ostutšekk kassa juurest lahkumata üle, nii saad võimalikule hinnapettusele kohe jälile ja probleemi sealsamas lahendada.
- Kui avastad hinnapettuse alles kodus, mine võimalikult kiiresti poodi tagasi ja ütle, et tahad ostust loobuda ja oma raha tagasi saada.
- Anna hinnapettusest ka tarbijakaitseametile teada, sest tegemist on tarbijakaitseseaduse rikkumisega.