Selleks, et sadam saaks väikelaevadele turvaliseks, plaanib Saarte Liinid tänavu ujuvkaid taastada ja paalide vahele ehitada seina lainete edasipääsu takistamiseks. “Seda me koos projekteerijaga eksperimentaalse konstruktsioonina mõtleme,“ lausus Oopkaup. „Põhiline konstruktsioonielement oleks ümartammepuit, mille me miskit moodi paalide vahele moodustame. Ja kui me saame ka sadama akvatooriumi süvendatud 2,5-3 meetri peale, siis peaks olema Virtsu jälle turvaline koht, kuhu tahetakse tulla.“

Oopkaup nentis, et kuigi Kuivastus on korralik väikelaevade sadam, on Virtsu väikelaevade sadama järele vajadus olemas. „Paljud, kes Kessulaiul käivad või kuskil Väinamere piirkonnas, eelistavad pigem kasutada peatuskohana Virtsut. Virtsust saab siis ükskõik, kuhu mandrile edasi minna,“ lausus Oopkaup. „Virtsus on paljud teenused kohe kohapeal. Kui Kuivastusse lähed, siis pead võtma auto või jalgratta ja sõitma näiteks Liivale poodi.“

Väikelaevade tankimise võimalust Virtsus veel pole, Kuivastus aga on ja see on end seal õigustanud. „Eks kõik sõltu sellest, milline on Virtsu sadama kasutamise intensiivsus,“ ütles Oopkaup. „Kui Virtsu saab korda ja Virtsus hakkab suvel olema küllalt palju aluseid, siis kindlasti tasub mõelda selle teema peale.“

Hanila vallavanem Arno Peksar: See oli meie jaoks hea uudis

„Seni on arendatud Saaremaa poolt, aga teatud tuuleoludes on Virtsusse mugavam sisse tulla - Virtsu sadamaosa on rohkem kaitstud,“ ütles Hanila vallavanem Arno Peksar, kelle sõnul on Saarte Liinide tegevus sadamas vallale meeltmööda.

Seni on Virtsu sadama külastamine olnud jahtidele probleemiks, ütles Peksar. „Nüüd on hea, et meie kalda poole peale ka jahtide peatuspunkt tuleb.“

Virtsu sadama populaarsus väikelaevade omanike seas sõltub Peksari sõnul muuhulgas teenuse pakkumisest. "Hädapärast on mõned sisse tulnud, aga neil ei ole olnud seda õiget nurgatagust,“ rääkis Peksar. „Korralik sadam on tehtud Kuivastu poole peale, aga arvan, et kindlasti hakkab meil jahte rohkem käima.“

Rohuküla võib saada tankimiskoha

Saarte Liinidel Rohukülas väikelaevade sadamat ei ole, aga on väikelaevade kai. „Rohukülla tõenäoliselt tasuks mõne aasta pärast tuua kai peale ka statsionaarne kütusehoidla. Kui diiselkütus ja bensiin on sadamas, siis see on sadama mainele vajalik,“ rääkis Oopkaup.

Svibys sadamas käib ehitus

Eelmisel aastal rekonstrueeris Saarte Liinid Vormsi Sviby sadamat. „Oleme kai laienduse muldkeha valmis teinud ja ilmselt 2014. aastal peame veel seoses Vormsi liinile uue parvlaeva tulekuga (2015 kevadest) ka sildumisseadmeid uuendama,“ rääkis Oopkaup. Muud sadama laiendustööd selguvad kevadel.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena