See on üks mitmest võimalusest, mis kirjeldab tulevikus autoomanikke tõenäoliselt ees ootava teemaksu kogumist. Kui suur see tõenäosus on, selle hindamiseks pole praegu vastajat, ent õhus on arutelu, millel kuuma asfaldi ja suure raha lõhn.

Tallinna–Tartu maantee on vaid osaliselt neljarealine, tee-ehituse jätkamine pitsitab riigi kõri ja rahakotti – valitsejad mõistavad, et kaherealine maantee, mida pole veel neljarealiseks ehitatud, ei vasta liikluskoormuse ega ohutuse nõudmistele. Tee-ehitusele kuluva rahasumma numbrid ei mahu aga taskuarvuti ekraanile. Ühe suure maantee ehituse peavad kinni maksma kõik maksumaksjad. Ka need, kes ei istu kunagi autorooli või kes sõidavad Tallinna–Tartu maanteel harva.

Probleemseks teebki olukorra see, et ühel maanteel ei pruugi olla küllaldaselt liiklejaid, et neilt kogutav rahasumma oleks piisav. Kui sõitjaid on liiga vähe, tuleb suurendada maksu, aga Eesti maksumaksjad pole nii rikkad, et neilt veel üks nahk koorida.

Pikemalt loe teemaksuteemast homsest Maalehest.