Vormsi vallavanema Tanel Viksi sõnul lahendab uus laev kolm senist kitsaskohta: suvisel tipphooajal leevenevad probleemid inimeste ja kauba jõudmisega saarele ja sealt ära, talvisel ajal võimaldab laeva jääklass teha ülesõitu mugavates tingimustes ning samuti on uus laev oluliselt mugavam eakatele ja liikumisraskustega inimestele.

Ormsö mahutab ligi 30 sõiduautot ja 200 reisijat. Laeva pikkus on 45, laius 12 ja süvis 2,7 meetrit. Laeva töökiirus täislastis on 12 sõlme ning peamasinate võimsus 2 x 1000 kW. Laev peab olema suuteline liikuma 45 cm paksuses silejääs kiirusega kaks sõlme. Ormsöle on planeeritud ka toitlustusteenus.

Laev maksis 9,3 miljonit eurot, millest 93,5 protsenti rahastas Euroopa Regionaalarengu Fond. Varem on riik ehitanud Euroopa Liidu toel katamaraan-tüüpi parvlaeva Runö Ruhnu saarega ühenduse pidamiseks (2012. aastal), alumiiniumist monokorpusega parvlaeva Abro (2013. aastal) Abruka saarega ja reisiparvlaeva Wrangö (2013. aastal) Prangli saarega ühenduse pidamiseks.

Heade laevaehitustavade kohane pidulik laevale nimeandmise tseremoonia toimub 22. mail algusega kell 12 Baltic Workboatsi laevatehases Nasva sadamas. Kõik ajakirjanikud on oodatud.