Mootori liialt suurel õlikulul on alati põhjus
Mootoriõlidele langeb järjest suurem koormus. Hoolimata mootorite suuremast võimsusest muutub õlimaht mootorites pidevalt aina väiksemaks ja õlivahetusvälbad pikemaks.
Tänapäevased sünteetilised mootoriõlid on küll kõrge jõudlusega ja pika tööeaga, kuid pole kaitstud õlikulu eest.
Kui õlikogus mootoris väheneb, ei pea see aga ilmtingimata tähendama õlikulu. Tegu võib olla ka õlikaoga.
Kui õliringluses on näha õli väljaimmitsemist mitme tihendi vahelt ja liitekohtadest, võib selle põhjuseks olla õlirõhu äärmuslik tõus. Hoiatustuli ei anna sellest märku.
Õlirõhu tõus võib olla tingitud näiteks sadestistest torudes, filtrites või sisselaskeklappides ja karteri tuulutussüsteemis või õli valest ehk liiga suurest viskoossusest.
Ettevaatlik peab olema vedelate või püsielastsete tihendusvahenditega. Neid võib kasutada ainult kohtades, milleks nad on ette nähtud.