PROOVISÕIT: Mitsubishi L 200, töö ja vile koos
Enne, kui hakata lugema lugu Mitsubishi L200st, tuleb enda jaoks mõned asjad selgeks mõelda. Näiteks, et kust algab tööauto ja kus lõpeb lõbusõiduauto.
Mitsubishiga on igatahes lõbus. Tal on parajalt ilu, parajalt jõudu, parajalt täpsust võtta teedele üha sagedamini istutatud ringe, parajalt ükskõiksust raskema maastiku vastu. Küllap tuleb mõnikord ka raske tee lõppu midagi kastis viia või hoopis sealt tuua.
Maastiku vastu on ta, muide, isegi jõuliselt ükskõikne. Võib pigem öelda, et ta kutsub emotsioone kõditavale teekonnale, turnima tõusudele ja rassima raskele rajale. Väga küll ei usu, et L 200-l tee nime kandaval teel raskusi võiks tekkida, aga kui tekib, leidub maastikuabinõusid aeglustini välja.
Kui vedrustus välja arvata, mis ootab tükis siledamat teed, kui meil pakkuda on, oli ring mööda Eesti erinevaid paiku uue Mitsubishiga selge lust. Salongis on meeldivalt vaikne ning veidi töiselt õdus (sisekujundus ja materjalid). Istud kõrgel, näed kaugele. No võib-olla istme enda mõttes nii kõrgel ei istugi, auto põhjaga võrreldes tundus iste isegi pigem madal.
Muidugi oli eelnev kirjeldus lihtsalt meeleolu loomiseks. Ega kastikas ikka tavaline pere- ja reisiauto pole (kuigi tagumise istme seljatugi lubab istuda inimese, mitte vinkelraua kombel ning ruumi on taga täitsa keskmiselt).
Aga kui paned tagumise istme rahvast täis, no kaks, harva ka kolm, tuleb pakid kasti tõsta. Pakid tõstadki, need ka püsivad seal, aga soojas salongis üleliigsed üleriided võivad kiirema tempo korral kastist lendu tõusta.
Seega: tööauto. Sobiv väiksema firma juhatajale, kel soov mehed ja vahendid üheaegselt objektile viia (kast on korralik, pikkus-laius 1520 korda 1470, kõrgus 475 mm). Või firma töödejuhatajale, kes saab sellise riistapuu abil näidata, et vaadake, mehed, pingutage, kui veab, saate ise ka 2,4-liitrist diiselmootorit tallata ning tunda, kuidas 180 hobust korraga veavad!
No võib-olla need hobused suurele autole kohe tuult alla ei teegi, aga kui 80 km/h pealt on vaja möödasõitu alustada, siis juba mõnekümne sekundi pärast… oledki möödas. Ning veidi jääb kiirust veel ülegi.
Proovisõiduks tonni raskust koormat peale saada on muidugi raske, aga varasemad sõitjad on väitnud, et koormaga liigub L 200 sama hästi kui ilma. Ka on võimalik 3-tonnine veerem talle sappa sokutada.
Kütusekulu on viisakas: kel vähegi meel peas, peaks 8 liitriga sajale kindlasti hakkama saama. Valida saav viiekäigulise automaat- ja kuuekäigulise käsikasti vahel.
Odavaim hind, 24 800, kohkuma ei pane, võimsuse ja mugavuse tarvis võib aga veel kuni 7000 eurot lauale laduda.