Viiendik tarbijaist eelistab alati pääsukesemärgiga tooteid
Lisaks eelistab mõnikord pääsukesemärgiga tooteid 59% märgistust näinud tarbijatest,“ ütles Eesti Põllumajandus-Kaubanduskoja juhataja Roomet Sõrmus.
„Pääsukesemärk on üks vähestest üldistest toidumärgistest, mille järgi tarbija leiab toidupoes kergesti üles kodumaisest põhitoorainest valmistatud kvaliteetse toote. Tunnustatud Eesti Maitse päritolu- ja kvaliteedimärgiga toodete puhul hinnatakse jooksvalt nii toote kvaliteeti kui kontrollitakse toote valmistamisel kasutatud põhitooraine päritolu. Heameelt valmistab, et aastaga on natuke kasvanud ka tarbijate usaldus põllumajandus-kaubanduskoja kvaliteedimärkide vastu – 90 protsenti märgistusega tuttav olijatest peab neid täiesti või pigem usaldusväärseteks. Usaldus märkide suhtes on suurem kõrgema haridusega inimeste ja naiste hulgas,“ selgitas Sõrmus.
Novembris viis TNS EMOR Eesti Põllumajandus-Kaubanduskoja tellimusel 15-74 aastaste Eestimaa elanike seas läbi uuringu koja toidukvaliteedimärkide kohta. Põllumajandus-Kaubanduskoda hindab toidukaupade kvaliteeti 1998. aastast alates. Toiduaineid hindavad pimetestil vastava koolituse saanud kogenud toidueksperdid. Kõik hindamisele esitatud tooted läbivad nii laboratoorse kui ka sensoorse hindamise.
Kvaliteeti ja päritolu hinnatakse kuues tootegrupis: liha- ja munatooted; piimatooted; pagari- ja teraviljatooted; aedviljakonservid, kastmed, mittealkohoolsed joogid, mesi; kalatooted; alkohoolsed joogid. Tänavu on tooteid hinnatud kaks korda, pääsukesemärgi kandmise õiguse sai kokku 80 toodet.