Kas ka nõue ka varem kehtis, ei oska öelda, kuid iseenesest on tegemist juba päris kaua kehtinud nõudega ning vöö kinnitamise kohustus ei tohiks küll kellelegi üllatuseks või seniteadmata asi olla.

Tõsi küll, kui sõiduautos pannakse valdavalt turvavöö kinni, siis bussides on see kahjuks pigem erand kui reegel. Maanteeamet on jälginud turvavöö kinnitamist alates 1991. aastast. Aastate jooksul on olukord paranenud. Kui 1990-ndate alguses kinniti turvavöö ligikaudu 60% esiistmetel ja 20% tagaistmel istujate poolt, siis täna oleme olukorras, kus sõiduauto juhtidest kinnitab turvavöö ligi 98% ja juhi kõrval istujatest kasutab turvavööd 97% inimestest. Sõiduautos tagaistmel olijad kasutavad turvavööd vähem, eelmisel aastal kasutas turvavööd taga 82% sõitjatest.

Bussides on olukord hullem, seal oli turvavööd kinnitavate sõitjate osakaal eelmisel aastal ligikaudu 30%. Miks see nii on, ei oska esimese hooga kohe öeldagi. Kas siis tundub bussisõit niivõrd turvaline – buss on ju sõiduautoga võrreldes suur ja kõrge võis siis on asi selles, et ollakse anonüümselt paljude sõitjate seas, kus teineteisele tähelepanu ei pöörata, või on siis tegemist mingi valehäbiga turvavööd kinnitades?

Ilmselt on ka bussisõitjate seas igapäevaste autojuhtide, kelle turvavöö kinnitamine juba käe sees, osakaal väike. Füüsikaseadused kehtivad igatahes ühtemoodi nii bussi kui ka sõiduauto kohta, samuti nagu nad kehtivad ka inimeste kohta. Kui sõitja ei ole turvavööga kinnitatud, siis õnnetuse korral on tema vigastused suure tõenäosusega kordades raskemad, kui siis, kui turvavöö on kinnitatud.

Kusjuures oluline on see, et kõik autos või ka bussi olijad oleksid turvavööga kinnitatud. Ilma turvavööta 80 kilo kaaluv tagaistuja paiskub 50 km/h kiirusel eesistujale selga ligikaudu samasuguse jõuga nagu kolmetonnine betoonblokk. Esiiste pole taolise raskuse kinnipidamiseks mõeldud ja murdub, järgmine tugevam objekt on seejärel eesistuja selgroog!