Maasturid, mis ei jäta kunagi hätta
Pole ühtegi tõsiseltvõetavat autotootjat, kelle tootevalikust puuduks maastur. Valik on lai. Suisa meeletult lai. Igaüks leiab midagi: alates maagilised 9990 eurot maksvast Dacia Dusterist ja lõpetades oluliselt kallima Lamborghini Urusega.
Vaevalt et viimasest tõeline rahvaauto saab, samas on Dacia Dusterit müüdud juba kaks miljonit. Ning kuna esimese generatsiooni Duster osutus tehase jaoks äärmiselt oluliseks ja populaarseks, töötati ajas kaasa käimiseks välja ökomaasturi uus versioon.
Uus Duster näeb esmapilgul üsna samasugune välja, kui just mõned silmatorkavad disainielemendid välja jätta. Parandatud on salongi materjale ning üldist heliisolatsiooni, mis muudavad auto mõnevõrra vaiksemaks. Moodsatest elektroonilistest lahendustest on uuele Dusterile jõudnud võtmeta sisenemine, nupust käivitus, pimenurgaandurid ning multi-view-kaamerasüsteem, mis võimaldab ekraanilt jälgida auto ees ja taga toimuvat.
Eelnevale lisaks on uus Duster varustatud elektrilise roolivõimuga, mis teeb manööverdamise veelgi kergemaks ja lihtsamaks.
Ringraja kiiretes ja järskudes kurvides pidas Duster end väga hästi üleval. Oli stabiilne, kaldus vähe läbi ning oli üllatavalt juhitav. Justnimelt üllatavalt juhitav! Läbitud off-road-rada oli aga päris karm. Olud muutis veelgi keerulisemaks suur sula, mis paljud kohad paksu vesise mudaga täitis. Ja mis siin salata, Duster sai nende raskete oludega hästi hakkama ning näitas end heast ja suutlikust küljest.
Mercedes-Benzi X-klass kui jõukas vend
Paadunud kastikafännina ootasin X-klassi tulekut juba ammu. Ootusi ega eeldusi ei vähendanud ka asjaolu, et mersu kastikas baseerus Navaral. Ja miks oleks pidanudki? X-klassi ei saanukski paremale platvormile ehitada, sest Nissani ehitatud kastikaplatvorm on selle generatsiooni parim.
Mersul on õnnestunud X-i näkku kirjutada suures koguses testosterooni ning härrasmehelikku hoiakut. Auto esiosast vaatavad vastu LED-tuled, avar iluvõre ning veidi kroomi ja musta, mehisele robustsusele viitavat plastikut. Küljejoon on puhas ja äratuntavalt kastika moodi. Tagaluuk võtab enamiku enda alla ning tuledele jääb ainult väike riba tagaosa mõlemas ääres. Igati minimalistlik ja mõistlik lahendus. Mersu, nii nagu ka Renault Alaskan, on loobunud Navara tagaluugil ilutsevast väikesest „tiivast”. Õnneks on aga alles jäänud äärmiselt praktilised ja muudetavate kinnituskohtadega kinnitusreelingud, mis teevad kauba, tsikli või muude väärtuste kasti kinnitamise mugavaks ning lihtsaks. Viis punkti selle eest.
Armatuurlaualt vaatab vastu kena graafikaga info- ja meelelahutuskeskuse ekraan, mille dubleeritud juhtnupustik asub keeratava ratta ning puutetundliku plaadi kujul kahe istme vahel. Samale ekraanile kuvandub navigatsioon ning erinevate auto ümbrust jälgivate kaamerate pilt, mis loob paremaks ja kindlamaks manööverdamiseks sõiduki ümber toimuvast 360-kraadise ülevaate.
Peale kliimanuppude leiab keskkonsoolilt nelikveorežiimide valimise nupud. Valikuid on kolm — kiire tagavedu, kiire nelikvedu ning aeglane nelikvedu. 4MATICi nelikveo saab sisse lülitada kiirusel kuni 100 km/h. Veojõud on sel puhul jagatud 50 : 50 esi- ja tagasilla vahel. Eelnevale lisaks saab raskemate olude korral lukustada tagasilla diferentsiaali ning kasutada laskumisabi pakutavaid teenuseid — olles hea abimees olukordades, mil laskumine toimub järsul või libedal pinnasel. Laskumisabi pidurdab rattaid vastavalt vajadusele ühekaupa ning hoiab seeläbi autot laskudes sirgelt. Seevastu teeb jalapidur seda, mida ta kõige paremini oskab — pidurdab kõiki rattaid korraga.
Muus osas on salong ilus, mugav ja vaikne, nagu sellise hinnaklassi ja nimega autolt eeldada võib. Küll aga on suure parendamise käigus panipaiku väheks jäänud. Paar topsi või pudelit saab ettenähtud kohtadele asetada, ent telefoni pole kuhugi panna.
X-klass ongi üsna ligilähedane sellele, milliseks ta oma peas mõelnud olin — asjalik ja maskuliinne auto soliidses kuues.
Uue Jeep Compassiga läheks isegi luurele
Sõidumugavust, juhiabisüsteeme ja turvavarustust on Compassis kuhjaga ning auto saab vapralt hakkama ka halvemate teeoludega.
Töömehe kastikas Isuzu D-Max
Izuzu D-Max on heas mõttes erakordselt lihtsakoeline auto ja uuele mudelile viitavaid värskendusi võib olla esmapilgul raske leida.
Inimmaailmaga paralleele tõmmates on uus Isuzu D-max kui suurt kasvu jõuline ja heasüdamlik kaaslane, kes on alati valmis sind igakülgselt aitama, kui juhtud abi vajama.
Muretu Mitsubishi Outlander
Uuel Outlanderil on piisavalt muretut kõrgust ja asjalikke nelikveolahendusi, et maastikul hakkama saada. Muretule kõrgusele, heale manööverdamisele ning kergele ja kuulekale juhtimisele lisaks on Outlanderis mugavad istmed ning ruumikus. Suure plussina tasub eraldi väljatoomist pagasiruumis asuv vooluallikas. See kulub toredatel väljasõitudel alati marjaks ära, aidates autokülmikusse paigutatud asju ka pikemal sõidul jahedana hoida.
Automaatkäigukastil hakkab esimesena silma L-käik, mille alla on koondunud madalamad käigud, mida on mõistlik kasutada siis, kui on vaja kohalt liikuma saada mõni raskem haagis või ees on mõni järsem tõus või sügavam mudaloik.