Liiklustihe Papiniidu sild

Eile päeval Pärnus Papiniidu silla konstruktsioone purustavalt ekskavaatorit vedanud veok kuulub Lääne prefektuuri pressiesindaja Hedy Tammelehe teatel AO Transport OÜ-le ja treiler oli teel Liust Kadrinasse. Firma ametlikuks tegevusalaks on riigisisesed ja rahvusvahelised kaubaveod. Õnneks inimesed viga ei saanud, kuid sild vajab tõsist remonti.

Sama päeva õhtul olid kohal Lemminkäinen Eesti AS töömehed, AS Laarmann & KO suure tõstejõuga kraanad, samuti erinevad spetsialistid. Maanteeameti Lääne regiooni direktori asetäitja Margus Eisenschmidt rääkis täna, et eile õhtul kella üheksaks sai eemaldatud puruks sõidetud kandetalade kaitsepaneel, mis oli ohtlikult kaldus tee kohal ja puhastatud purustatud äärmine kandetala lahtistest betoonitükkidest. Tugevalt oli pihtasaanud kõnniteealune konsool ja armatuur purunenud. Eisenschmidti sõnul on praegu veel vara kahjude ulatusest rääkida, see selgub pärast vastavate kalkulatsioonide esitamist.

Pärast sõidutee puhastamist lubati liiklus uuesti avada. Jalg- ja jalgrattateele on paigaldatud ajutised piirded.

Millal saab esimesed teated ekspertidelt? Eisenschmidti arvates puudub ilmselt ekspertiisi tellimise vajadus. Asendada tuleb kandetalade kaitsepaneel ja esimene kandetala. Paneeli ja tala tõmbearmatuur on täies ulatuses purustatud ning parandamisele ei kuulu.

Mis on remondi arvatav maksumus esialgsel hinnangul? „Remondi maksumus selgub pärast vastava hinnapakkumuse esitamist. Esimese kandetala vahetamiseks tuleb avada silla peal kogu konstruktsioon kõnnitee laiuses ja pärast uue tala paigaldamist taas tagasi panna, sinna juurde veel hüdroisolatsioon, teekate jne. Taastada tuleb kandetalade kaitsepaneel,“ vastas Eisenschmidt ja lisas juurde, et kuna täpsed tööde mahud pole tänaseks veel selgunud, ei ole ka võimalik mingit reaalset tööde valmimise tähtaega välja ütelda.

Samal teemal: