Maanteeamet jätkab eakate autojuhtide täiendkoolitusega
Maanteeamet korraldas 19. märtsil Pärnu kolledžis pilootprojekti „Väärikas mootorsõidukijuht“ tagasiside infopäeva ja ümarlaua koostööpartneritele.
Väärikas mootorsõidukijuht tagasiside infopäeval
Koostöös Tartu Ülikooli Pärnu kolledži Väärikate ülikooliga korraldas Maanteeamet möödunud aasta augustis pilootprojekti „Väärikas mootorsõidukijuht“, millega pakuti eakatele mootorsõidukijuhtidele täiendkoolitust nii teoreetiliste kui ka praktiliste teadmiste osas. Maanteeameti liikluskasvatuse talituse peaspetsialist Marika Luik selgitas, et täiendkoolituse vajadus tulenes muutunud liiklusseadusest, liiklustiheduse suurenemisest ja eaka elanikkonna kasvust. Võimalike liiklusõnnetuste vältimiseks on ellu kutsutud rahvusliku liiklusohutusprogramm, mille üheks osaks on eakale mootorsõidukijuhile liiklusohutusalase täiendkoolituse võimaldamine.
Mullu läbi viidud täiendkoolitus koosnes kahest osast. Teooria tunnis andis Priit Lilleorg Gepri Koolituskeskusest ülevaate liiklusolukorrast Eestis ja Pärnumaal, käsitles suuremaid muudatusi liiklusseaduses ja koos õppuritega analüüsiti igapäevaste sõitude riske. Tervise tunnis jagas Tõstamaa Tervisekeskuse perearst Madis Veskimägi soovitusi ohutuks liiklemiseks. Koolituse teiseks osaks oli õppesõit, mille käigus keskenduti individuaalselt osaleja sõiduvõtete analüüsile, anti soovitusi ökonoomseks sõitmiseks, läbiti osalejale segadust tekitavaid ristmikke. Sõiduõpet viis läbi Priit Lilleorg.
Pool aastat hiljem kutsus liikluskasvatuse talitus projektis osalenud tagasi teabepäevale, et kuulda, kuidas on koolitusel osalemine mõjutanud nende liikluskäitumist. 55% vastajatest teatas, et liikleb pärast täiendkoolitust ohutumalt ja kasutab sõidukit juhtides õppesõidu käigus saadud soovitusi. Kinnitati, et pärast täiendõpet ollakse liiklusreeglitest teadlikumad ja neid järgitakse igapäevaselt. Sõidukit juhtides kasutatakse kütust säästvaid sõiduvõtteid. Väga kõrgelt hinnati perearsti poolt antud soovitusi.
82% soovitab sarnast täiendkoolitust teistele eakaaslastest juhtidele ning ollakse huvitatud osalemisest ka muudes liiklusohutualastes koolitustes. Tuntakse huvi ka jalakäija ja jalgratturi liiklusreeglite vastu. Õppesõiduauto juhtimine ei tekitanud ebameeldivusi ja pinget 73% osalejatele. Märgiti isegi suuremat mugavust, kuna auto oli uus ja manuaalkastiga. Umbes 70% vastanutest nõustuvad koolitusel osalemise eest maksma sümboolset osalustasu, milleks võiks olla 3-5 eurot.
Paralleelselt tagaside infopäevaga kaasati mõttevahetusesse ka erinevate ametkondade esindajad, et arendada koostööd eakate täiendkoolituste jätkumiseks Pärnumaal. Kohal olid esindajad Lääne prefektuurist, Pärnu Linnavalitsusest, Pärnumaa Omavalitsuste Liidust, Pärnu kolledži Väärikate ülikoolist, Maanteeametist ja autokoolide esindajad. Ümarlaual arutati koostöövõimalusi, kuidas tulevikus jätkata eakate juhtidele täiendkoolituse võimaldamist. Asuti ühisele seisukohale, et sama koolitusmudeliga tuleb jätkata.
Lepiti kokku, et selle aasta septembris toimub kindlasti üks täiendkoolitus Pärnu linna ja maakonna eakatele juhtidele. Õppepäeva toimumist toetavad rahaliselt ümarlaual osalenud osapooled ja sümboolse osalustasuga panustavad ka koolitusel osalejad. Täpsemalt lepitakse kokku suvisel nõupidamisel.
„Maanteeameti liikluskasvatuse talitusel on äärmiselt hea meel tõdeda, et leiti ühised seisukohad eakate täiendkoolituste vajaduse osas ning vajadus veelgi tihedamalt koostööd teha. Meie eesmärgiks on laiendada koolituste toimumist Eesti suurematesse linnadesse ja arendada veelgi tihedamat koostööd KOV üksustega, panustada eakate liiklusohutusalastesse täiendkoolitustesse,“ ütles Marika Luik
Samal teemal: