Uutele heitenormidele vastav kaubik ei jaksa enam kaupa vedada
Järgmisel aastal tõusevad CO2 karmistuvate nõuete tõttu paljude sisepõlemismootoriga uute sõiduautode hinnad ning väheneb ka nende valik. Aga mis saab kaubaautodest?
Autode müügi- ja teenindusettevõtete Eesti liidu (AMTEL) juht Arno Sillat tõdeb, et selle saavutamine on tootjate jaoks veelgi hullem. Sisuliselt peaks kaubik tarbima kütust viis liitrit saja kilomeetri kohta.
“Arvestades, et mitmes Euroopa riigis tahetakse diiselmootorid üldse keelustada, siis ma ei kujuta ette, millega hakkavad prantslased oma croissant’e laiali vedama,” on Sillat nõutu.
Elektriautodel ei ole kauba vedamiseks piisavalt kandevõimet.
“Kui tahetakse säilitada praeguste tarbesõidukitega võrreldav kandevõime, suudaks elektrikaubik sõita ühe laadimisega vaid sada kilomeetrit,” kirjeldab ta akutehnoloogia praeguseid võimalusi.
Sillati sõnul on mõistetamatu, kuidas saavad poliitikud võtta vastu selliseid otsuseid, mille teostamiseks puuduvad tehnilised lahendused.