Ajakirjaniku sõidukogemus elektriautoga talvisel maanteel: kilomeetri sõidad, kaks kaotad
(123)Saan aru küll, et on talv. Et talvel võib ette tulla külmakraade, seda kuni pakaseni välja. Olen elektriautodega ka varem kokku puutunud ja tean, et see, mis on lahkelt lubatud suvel, ei tule masinast kaugeltki välja talvisel ajal. Aga ikka suutis Peugeot e-Expert mind tõsiselt üllatada.
Sain võtmed kätte, kui laadimisjuhe oli just seinast tõmmatud. Lubatud 278 km suurune läbisõit oli just selline, nagu ma lootsin proovisõidu tarvis, milleks tegelik kaupade vedu, edasi-tagasi nii 150 km, sinna juurde ka veel talvine riskifaktor.
Esimesed 10 km linnas olid võidurõõmsad. Käiguvalitsa pakutavas reas oli ka alajaotus B, mis võimaldas efektiivselt pidurdusenergiat koguda. 10 km linnasõitu oli ka 10 km jagu elektrikulu – vähemalt umbes nii.
Diivan ja natuke muud koli peal, asusin teele Järvamaa suunas. 268 asemel näitas tabloo loodetavaks läbisõiduks vaid 256 km, aga panin selle korduva külgukse avamise arvele (see töötas elektriga ja tõtt öelda väga mugavalt).