Sile, aga vajadusel hammustab
Peugeot' üks reegleist on järgmine: kui sa oled juba näinud ühte seda marki autot, tunned ära ka teise. See pole aga ükskõikne tundmine stiilis "midagi sellist olen ma juba näinud". See on pigem tõdemus, et mis ilus ühe korra, võib seda olla ka teist korda.
Peogeot 308 SW on selles mõttes nagu nähtud ilu. Eriti tuleb aga rõhutada sõna "nagu". Esiteks on tal jõulisem nina. Mitte et sellest otseselt midagi paremaks läheks, aga võib-olla nooremal publikul tekib lihtsalt suurem huvi niisuguse kui senise suhteliselt sileda ja leebe kerega auto vastu.
Salongi saab ümber kujundada
Keret on veelgi siit-sealt näkitsetud, aga kes 307 SWga sõitnud, see midagi erilist ei leia. Kui, siis on jõulisema tagaosa arvel pisut ruumi kaduma läinud. Võib-olla on see äärmiselt originaalse kujuga tagaosa tõesti väärtus omaette, sama hästi võib seda ka pidada muutmiseks muutmise pärast.
Asjatu oleks aga originaalsuse arvel kaduma läinud liitreid lugema hakata, sest esiteks on pakkide vedamiseks kaubikud ja teiseks mahub ka vähendatud pakiruumi küllalt palju pakke, kotte ja kompse nii sügisel maalt linna tulekuks kui perega välismaal ringi vaatamiseks.
Stiil stiili pärast
Vastavalt reisijate arvule ja soovile saab istmeid ümber paigutada, tekitada koha veel kahele inimesele, mis viib reisijate piir-arvu kuueni, juht veel lisaks. 307 SW kogemus kinnitab küll, et kuigi auto on mõnusalt avar ning ruumikas, on seda mõnusat ruumi siiski neljale või viiele, eriti siis, kui tagaistmeid pikalt taha nihutada. Et tagaistmeid on lihtne eemaldada (kui nipp hästi käes, saab istmerea autost õue minutiga), võib reisijate asemel vedada ka pesumasinat või külmkappi. Pealekauba pole neid autosse saamiseks vaja väga kõrgele tõsta (55 cm).
Viimase aja moele kohaselt on ka 308 SW-l klaaskatus. Vastuseks neile, kes seda asjatuks edevuseks peavad, võib kinnitada, et nõnda tundub ruum avaram, avaramas ruumis on aga sõitjate enesetunne parem. Selge ilmaga saab läbi klaasi öist taevast vaadata, ereda päikese varjuks on võimalik aga läbipaistmatu lagi pea kohale kerida.
Armatuurlaud on, võrreldes 307ga, teinud läbi kõva stiilikohenduse, ilma et sellest midagi otseselt paremaks muutunuks. Vägisi tekib mõte, et mudel hakkab oma võimalusi ammendama, sest 307-l kasutatav variant on juba väga lihtne, praktiline ning mugav. Muidugi on kroom silmale ilus vaadata ja tekib ehk jõukama mehe tunnegi, aga väitesse "käigukangi ümber olev iludetail ja uksekäepidemel olev erikaunistus rõhutavad üldstiili täiendavalt" on küll peidetud mingi varjatud jõuetus.
Kuni 175 hj
Samas on pimedal ajal väga praktiline ukse avamisel süttiv ukseläve ja esiistme jalaruumi valgustus ning pärast autost väljumist mõnda aega edasi põlevad esituled. Piisava varustatusega auto korral võib pakiruumist parempoolse rattakoopa tagant leida ka taskulambi.
Prooviautol, sisult Skandinaavia variandil, oli üks niisugune seade, mille vajalikkust kohale kihutanud talv eriliselt meelde tuletas. Nimelt istmesoojendus, mis meie turule tulnud variantidel vähemalt seni puudus - vaatamata headele suusatajatele, pole Eesti ilmselt tundunud külmariigina. Nihe kvaliteedis on aga tõsiasi, et kliimaseadme kaks õhuava on suunatud tagaistmele.
308 SW-le mootorit valides võib sirvida läbi peaaegu kümme võimalust. Diiselmootorite võimsusvahemik ulatub 90st 136ni, bensiinimootoritel 120st 175ni. Keskmine kütusekulu ulatub vastavalt 4,9st 7,1ni ja 6,9st 7,8ni.
Kirjeldamata tehnilisi nüansse, mis aitavad Peugeot 308-t hädapidurduse, kurvide ja muu teedel juhtuva korral, võib kinnitada, et auto tundub eelmise põlvkonna vennast pisut kindlam ja stabiilsem küll.