Algab Kaarepere raudteeülesõidukohtade ümberehitamine
Mahukate ehitustööde põhieesmärk on muuta raudteeületus liiklejate jaoks senisest turvalisemaks. „Kaarepere kolmel raudteeülesõidukohal on viimase kümne aasta jooksul juhtunud viis liiklusõnnetust, kus hukkus üks ja sai vigastada viis inimest. Need arvud näitavad selgelt, et tegemist on liiklusohtliku kohaga, mis vajab ümberehitamist,“ rääkis maanteeameti lõuna regiooni direktori asetäitja ehituse alal Janar Taal ameti teatel.
Tööde käigus ehitatakse Tartu–Jõgeva–Aravete tugimaanteele viadukt, mis on 73 meetrit pikk ja 11 meetrit lai. Viadukti saavad ületada nii sõidukid kui ka jalakäijad. Samatasandilised raudteeülesõidukohad kaotatakse ka Pikkjärve–Tõrve ja Kaarepere–Palamuse maanteedel: nende teede trassi muudetakse nii, et sõidukid pääsevad tugimaanteele ilma raudteed ületamata.
Lisaks viaduktile ehitatakse Kaareperre ja Pikkjärvele umbes kaks kilomeetrit jalgteid ning Kaarepere rongijaama lähedale rajatakse parkla. Teelõikude ümberehitamisest saadud freespuruga ehitatakse tolmuvaba kate 7,5 kilomeetrile Jõgevamaa kruusateedele.
Tee-ehitus kestab 2012. aasta alguseni. Teetööde piirkonnas peavad sõidukijuhid arvestama liikumiskiiruse piiranguga, ette võib tulla ka liikluse ümbersuunamist. Ehitusaegse liikluskorralduse eest vastutab töövõtja AS Nordecon, piirangutest teavitab liiklejaid Maanteeinfokeskus.
Ümberehituse tellis maanteeameti lõuna regioon. Tööde kogumaksumus on 5,46 miljonit eurot ja neid rahastab 80 protsendi ulatuses Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfond.