Peame oluliseks mõtlemisvõimet arendavate tegevuste elluviimist koolis. Kaldume seega reaalainete poole, näiteks järgmisest poolaastast on tunniplaanis huvitava matemaatika tunnid, lastega mängitakse kõikvõimalikke mõttemänge, mis soodustavad mõtlemist ja on kindlasti elus kasuks. Tegime sellega algust juba läinud kevadel, kui koolis avati robootikaklass, seal õpetavad Tanja Petrova ja Margo Ait, kes läbisid ka sellekohase koolituse. Kui esialgu õpivad lapsed Legodest roboteid ehitama, siis õige pea hakkavad nad ise programmeerima, et nendele robotitele elu sisse saada.

Veel on võimalus osaleda maleringis. Sellest aastast viiakse koolis läbi mitmesuguseid mõttemänge. Selles vallas teeme koostööd Tiia Listeri koolituskeskusega, kes omakorda valdab metoodikat, mida Soome koolides kasutatakse matemaatika õpetamisel ning mõttemängudes.

Kui järgmisel aastal võtame ette kooli raamatukogu ehituse ja muudame kogu hoone ruumiplaneeringut, siis paneme rõhku ka füüsika- ja keemiaklassile, mis annab võimaluse katsetada ja proovida ning tõrjub sellise tavalise õpikuga õppimise kõrvale.

Meie ideed toetab ka käsitöömaja valmimine, kuhu ongi plaanitud teisele korrusele reaalainetega tegelemise võimalused ja esimesele korrusele nii-öelda pehmemad alad. Käsitöömajas oleks õhtupoolikutel tegevust ka täiskasvanutele.

Arvan, et lastele tuleb pakkuda ka selliseid võimalusi, laps saab mitmesuguseid alasid proovida ja tunda, kus tal hakkab nii-öelda lamp põlema, mis talle meeldib, mis on tema alaks.