Tee-ehituse käigus kaotati kolm samatasandilist raudteeülesõidukohta: Tartu-Jõgeva-Aravete tugimaanteele ehitati 73 meetri pikkune ja 11 meetri laiune viadukt ning Pikkjärve-Tõrve ja Kaarepere-Palamuse maanteede trassi muudeti nii, et sõidukid pääsevad tugimaanteele raudteed ületamata. Kokku ehitati ümber 7,2 kilomeetrit teid.

Lisaks ehitati Kaarepere ja Pikkjärve külla 1,8 kilomeetrit jalg- ja jalgrattateid, mille juurde paigaldati neli istepinki. Kaarepere rongijaama juurde rajati parkla. Tee-ehitusest saadud freespurust ehitati tolmuvaba kate kahele Jõgevamaa teelõigule: Mullavere-Visusti tee 3,4-kilomeetrisele ja Luua-Vaidavere tee 1,3-kilomeetrisele lõigule.

Tööd maksid 5,46 miljonit eurot. Kaarepere liiklussõlme ehitust rahastas 80 protsendi ulatuses Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfond ning 383 tuhat eurot panustas sellesse AS EVR Infra. Ülejäänud summa tuli Maanteeametilt.

Ehituse tellis Maanteeameti lõuna regioon. Eelprojekti ja esialgse tehnilise projekti koostas OÜ Reaalprojekt. Projekteerimis-ehitushanke võitis AS-i Nordecon ja AS-i Ramboll Eesti ühispakkumus. Viadukti projekteeris AS Ramboll Eesti. OÜ Reaalprojekti koostatud teede tehnilist projekti kohandas ja ehitustöid tegi AS Nordecon. Omanikujärelevalvet tegi AS Taalri Varahaldus.

Tööde lepingujärgne tähtaeg on 3. jaanuar 2012. Viadukt avatakse pidulikult 24. novembril kell 12.00.