19.01.2012, 07:00
Kirjandi asemele uut tüüpi eksami seadmine kisub kafkalikku absurdi
Vaid mõni kuu enne uut tüüpi eesti keele eksamit ei tunne emakeeleõpetajad end kindlana küsimuses, kuidas eksamiks peaks valmistuma ning mismoodi eksamitöid tegelikult hinnatakse.
FOTO:
Märjamaa gümnaasiumi õpetaja Sirje Nootre proovis ka ise lahendada Riikliku Eksami- ja Kvalifikatsioonikeskuse (REKK) koduleheküljelt leitud harjutusülesandeid. “Siis sain aru, kui täbaras olukorras tegelikult mu õpilased on, sest ühtäkki ei teadnud ma ise ka, kuidas kirjutada ja tekst vormistada,” nendib Nootre. Kõigepealt selgus, et hindajatel on väga raske otsustada, kas 100sõnaline vastus peegeldab aluseks olnud teksti suurepärast mõistmist või üldjoontes mõistmist. Sellest aga sõltub eksaminandi punktisumma. Nootre saatis oma vastuse hindamiseks REKKi eesti keele peaspetsialistile Märt Hennostele ja ühele juhuslikult valitud õpetajale, kes oli osalenud katseeksami hindamises. Hennoste hindas vastust 6punktiliseks, õpetaja aga andis maksimaalsed 8 punkti!