99% kindel

Rahvusvahelise Grüne Woche partnerriigi staatuses on igal aastal korraga üks riik, mis pälvib kohapeal suurt tähelepanu. Partnerriigi kohustuste hulka kuuluvad tavapärasest suurem messipind ja stend, sissemakse Messe Berlin’ile ning messi avamise ja vastuvõtu korralda-mine.

Partnerriigil tuleb hoolitseda kogu kümnepäevase messi ajal oma stendil toimuva programmi, Eesti reklaamide ja messiväliste ürituste eest.

“Oleme väga väike riik, mida maailmas vähe teatakse,” põhjendas põllumajandusminister partnerriigiks pürgimise mõtet. Minister näeb head võimalust tutvustada maailmale ka Eestit kui e-riigi ja innovaatiliste võimaluste edendajat, sest meil on hästi käivitunud põllumajandusega seotud elektroonilised registrid.

Messi ajal on Eestit kui partnerriiki tutvustav pressikonverents, minister peab kõne avamisel ning saab sõna ülemaailmsel põllumajandusministrite nõupidamisel, kus saab öelda edasi oma seisukohad põllumajanduspoliitika ja maailma põletavamate probleemide kohta.

“See on paras väljakutse, vastutus ja kohustus,” tunnistab Seeder. “Peame minema välja senisest suurema ja mitmekesisema ekspositsiooniga, suurema arvu eksponaatide ja toodetega.”

See, et Eesti on 2014. aasta Grüne Woche partnerriigi kandidaat number üks, aga mitte veel ametlikult partnerriigiks kuulutatud, tähendab ministri sõnul, et see staatus on 99% kindel, aga mitte ka vähem. “Korraldajad praegu takistusi ei näe,
kui ise selleks valmis oleme,” nentis ta.

Praegu ei ole veel selge, kui palju messil partnerriigina osalemine täpselt maksma läheb, aga eri hinnangutel võib rahaline kulu ulatuda kuni miljoni euroni. See, kui suureks kujuneb Eesti riigi kulu, sõltub läbirääkimistest korraldajatega.

Seederi sõnul tasub kulutus ära, sest see on ainulaadne võimalus, mida ei pruugi 30−40 aasta jooksul enam tulla.

Nagu meie laulupidu

Messi külastab igal aastal Tallinna linna jagu rahvast, sellest on saanud Saksamaal traditsiooniline suurüritus, mida võib võrrelda meie laulupeoga. Oma toidu- ja joogivalikuga on esindatud kõik liidumaad.

Viimasel neljal aastal Eesti stendil klienditeenindaja rolli täitnud Eesti Põllumajandus-Kaubanduskoja juhatuse esimees Roomet Sõrmus selgitas, et see ei ole klassikaline ärikontaktide sõlmimise mess, kuhu minnakse selleks, et oma kaubaga Saksa turule pääseda – pigem on tegu tarbijatele suunatud üritusega.

Sõrmuse sõnul on tänavu teemaks mets ja suur osa messil esitletud toiduaineid on valitud selle järgi. Esindatud on nii ulukilihast kui metsamarjadest tooted.

Mullu müüdi Grüne Woche’l 2000 liitrit A.Le Coqi õlut ja sama palju on korraldajatel tänavugi kaasa võetud.
Messil on väljas ka Eesti maaturismi tutvustavad trükised.

Tänavune partnerriik Rumeenia esitles suures valikus kõrge kvaliteediga veine, neid oli kuivadest ja poolkuivadest valgetest kuni punaveinideni, mida on hoitud puittünnides.

Rahvusvaheline roheline nädal kuulub Saksamaa kuulsamate ürituste hulka. Tänavu avati külastajatele uksed 77. korda.

Praegune maailma suurim toidumess oli algselt kohalik toidulaat, millel nüüdseks esitlenud oma toodangut 124 riiki 30,5 miljonile külastajale. Messipinda on kokku 166 000 ruutmeetrit.

Messi raames toimub hulgaliselt seminare, pressikonverentse ja ametlikke kohtumisi. Tänavu osaleb Grüne Woche’l 59 riiki, üritus kestab 29. jaanuarini.

Loe hiljem
Jaga
Kommentaarid