Mis imemasin seal Kalmetu kooli 3. klassis küll üleval on? Tegemist on interaktiivse ehk rahvakeeli puutetundliku tahvliga.

Miks selline tahvel hea on? Interaktiivne tahvel vähendab paberitööd. Tahvlile kirjutatu saab salvestada arvutisse või näidata arvutisse salvestatut tahvli abil. Õpetaja saab õppematerjali huvitavamalt esitada ja õpilastele on esitatav paremini jälgitav. Uurisime tahvli ajaloo kohta ning selgus, et esimene seesugune valmistati 1991. aastal eesmärgiga korraldada operatiivselt sõjaväelisi nõupidamisi.

Kas tahvlit on keeruline kasutada? Kui oskad arvutit kasutada, saad ka tahvliga hakkama.

Interaktiivne tahvel võimaldab ühendada erinevad õppeviisid ja aitab seejuures kõigil õpilastel silma paista. Õpetamine on tõhusam ja kergem, tahvel aitab presentatsioone elustada, mis motiveerib õpilasi rohkem pingutama.

Interaktiivse tahvli abil saab juhtida tarkvara, kasutada ja esitada teavet internetist, näidata videot, kasutada plaatidele ning arvutisse salvestatud esitlusi ning seda spetsiaalset markerit või sõrme kasutades. Oma uusi mõtteid saab lisada kohe esitluse käigus slaidile, faili või joonisele. Interaktiivne tahvel ei arenda edasi mitte üksnes tavapärast õpikeskkonda, vaid ka koosolekute ning kaugõppe vorme. Faile koos uute märkustega saab jagada eemal asuvatele kolleegidele ning õpilastele.

Seadmega on võimalik teha ka reaalajas videokonverents-esitlusi, kus näidatakse  loengumaterjale, vahetatakse graafilisi kujutisi ning töödeldakse materjali koos inimestega, kes asuvad koolist eemal või hoopis mujal maailmas.

Seade lihtsustab esitluste ja materjalide edasiandmist suures saalis. Osad interaktiivsed tahvlid võimaldavad seda lihtsalt ning kiirelt. Kui kasutada auditooriumi statsionaarset projektsioonisüsteemi, siis saab projitseerida kujutise suurele ekraanile. Kõik tehtud märkmed loengumaterjalides või skeemides saab salvestada arvutifaili, edastada arvutivõrgus, e-posti teel või siis printida.